הוריקס - לחיות על חרב

 

מאת: ערן בן-סער

 

ההוריקסים הם גזע שניתן להצניח בקלות לכל מערכת פנטזיה מבלי לפגוע באיזון בין הגזעים הקלאסיים.

 

אפיון פיזי:

ההוריקסים הם גזע דמוי אדם עם מאפיינים של אריה. הם הולכים על שני רגליים, כאדם, אך גופם מכוסה פרווה בצבע חום-דבש מכף רגל ועד ראש. הן ברגליהם והן בידן יש להם טפרים קטנים נשלפים וראשם, על אף שתווי פניו אנושיות יחסית (מבנה האף, הלסת ועצמות המצח הן דמויי אדם ולא דמויי אריה) אך מכוסות פרווה, מעוטר באוזניים זקורות וגדולות מעט מהרגיל. לזכרים הוריקסים יש שיער ארוך היוצר רעמה דמוית אריה ואילו לנקבות השיער קצר יותר ואינו יוצר רעמה.

 

גובה: שני מטרים עד שני מטרים ועשרים (אין הבדל בין גובה זכרים לנקבות).

משקל: מאה עד מאה ושלושים קילו.

תוחלת חיים: שמונים עד תשעים שנה, בממוצע.

 

אפיון אופי:

ניתן, בזהירות רבה, לומר שההוריקס הוא יצור שוחר קרבות ועימותים פיזיים. אך יש להבין כי אין פה עניין של פיוז קצר או חוסר תבונה להתמודד עם העולם בדרך אחרת. ההוריקס הוא יצור חושב ונבון, אך הכבוד האישי הוא קודש להוריקס ואין הוא מוכן לצאת ממצבים שידו על התחתונה. אומנם אצל גזעים אחרים תכונה זו נתפסת כקוצר רוח ונטייה מהירה לאלימות, אך יש רובד תרבותי שלם מאחוריה.

 

ההוריקסים דווקא מסתדרים נהדר עם אנשים אחרים, הם יצורים חברתיים שחיבתם לאומנות הלחימה היא יותר עניין של מקצוע מאשר של דת, אין הם רואים עצמם כעליונים או טובים יותר מגזעים אחרים, אך הם מודעים לכך שהנתונים הפיזיים שלהם הופכים אותם ללוחמים טובים יותר מאלו שגזעים אחרים מסוגלים להפיק. הם לוקחים מכך גאווה רבה, אך לא יוהרה.

 

חייו של ההוריקס מסתובבים סביב שלושה עמודי תווך: הלוחם, המשפחה והמקצוע. שלושתם מזינים את הכבוד ההוריקסי, כלומר ככל שהוא ממלא את תפקידו טוב יותר בהם הוא נחשב לדמות מכובדת יותר בחברה, וחשוב מכך, בעיני עצמו. בראש ובראשונה עומד הלוחם, ההוריקס מאמן עצמו להיות מכונת הקרב הטובה ביותר שהוא מסוגל להיות, היחיד כמכונת לחימה הוא לב התרבות ההוריקסית. לאחר מכן המשפחה, הוריקסים שהקימו בית רואים בו מקום לגאווה, בעיקר בכל הנוגע לגידול צאצאים רבים, לבסוף מכן המקצוע, עיסוקו הרגיל של ההוריקס, שכן לא כולם חיילים בצבא.

 

אפיון תרבותי-מדיני:

חברת ההוריקסים נוטה להיות מדינית בדומה לבני האדם, אך בניגוד אליהם מושג האצולה אינו עניין של דם אלא של כבוד. מדינת ההוריקסים מנוהלת, הלכה למעשה, ע"י הצבא, ועל כן דרגה צבאית היא בה במידה דרגה חברתית, בעיקר בחלק הגבוה יותר של סולם הדרגות. השליטים העליונים של הצבא והמדינה הם מועצת הגנרלים המונה שבעה או שמונה גנרלים (לעיתים אף יותר). המועצה בבחירות פנימיות ממנה אחד מהם להיות הפטריארך ההוריקסי, מנהל הצבא והמדינה. מרגע שנבחר רק החלטת פה אחד של המועצה יכולה להעבירו מתפקידו ועל כן בד"כ התפקיד הוא לכל החיים.

 

הצבא ההוריקסי עצמו מורכב מחיל רגלים משובח ביותר (דמיינו אתם עשר אלף אריות אדם בגובה שני מטר וחצי יורדים מהגבעות כשהם מניפים חרבות ושואגים לקרב) וצי ספינות מלחמה משובח לא פחות. ההוריקסים בצבא, שזה כולם בשלב זה או אחר, מתאמנים באחד משלוש סגנונות לחימה: חרב ומגן, חרב דו ידנית או גרזן דו ידני. אימונים בכלי נשק אחרים קיימים, אך מהווים מיעוט. כמו כן בשל הפרווה ההוריקסים מעדיפים שריונות של עור נוקשה או מחוזק במתכת. לעיתים הם יעטו שריון שרשראות, אבל רק מעל חולצת עור טובה.

 

ישנם שלושה שבטים עיקריים של הוריקסים: הצהובים, האדומים והחומים (ע"פ צבע רעמת השיער).

הצהובים נוטים להיות המאורגנים ביותר והאדומים יותר אינדיבידואליסטים. החומים נדירים יחסית, הם בעיקר יורדי ים.

 

מונחי משחק:

לא מצורפות סטטיסטיקות להוריקסים, משם שזווית הראיה שלי אישית טוענת שאם המנחה בונה את הגזע בעצמו הוא ישתמש בו טוב יותר. ייתכן ואני אוסיף בעתיד סטטיסטיקות של הוריקסים שאתם תשלחו לנו לשיטות שונות שאתם משחקים!

 

כקווים מנחים יש להניח שלהוריקסים כוח רב וכושר מעל לממוצע (אם כי לא עובר את זה של גמדים), הזריזות שלהם ממוצעת אך אם אתה מרכיב אותם בשיטה המפרידה רפלקסים מזריזות רגילה (כמו רולמאסטר או FUZION) יש לתת להם בונוס טוב לרפלקסים אלו. להוריקיסים יש עונשין קל לתבונה (הם נוטים לתקוף קודם ולחשוב אח"כ) ועונשין קל נוסף לתכונות כמו אמפתיה, אינטואיציה או חוכמה. כמו כן לתת הגזע האדום יש בונוס גבוה לכריזמה ואילו לצהובים ולחומים בונוס קל בלבד, מצד שני לתת הגזע האדום יש לתת בונוס קטן יותר לכוח.

 

כשרונות שהוריקסים מקבלים הם בד"כ כשרונות לחימה וטקטיקה. כאשר הצהובים מקבלים כשרונות נוספים של חיי צבא ופוליטיקה, האדומים מקבלים כשרונות של איש מרחבים והישרדות והחומים מקבלים כישורי יורדי ים.

 

נשמח לקבל ממכם את הדרך בה אתם בניתם את גזע ההוריקס, לכל שיטה שהיא, מוד"מ, רולמאסטר או שיטת הגיבור וכל מה שתחפצו.