ארקאלאים – הקונפליקט הגדול

מאת: נבות רם

 

הארקאלאים הם גזע עתיק מאוד שמקורותיו לוטים בערפל, המידע ההיסטורי עליו מאוד חלקי, אך האמונה הנפוצה היא שהם נוצרו כדי לשרת בקונפליקט הגדול שבין השמיים לארץ. לא ידוע מי מהצדדים הגה לראשונה את הרעיון, אבל מה שכן ידוע זה שמלאכים ושדים כאחד התחילו למצוא בני תמותה רגילים, שאינם יוצאי דופן, והתחילו להתיך נשמות של אנשים רגילים בנשמות של שדים ומלאכים בעזרת לחשים עתיקים של גזע המכשפים רבי העוצמה, שהיו הכוח הניטראלי והמאזן בין הכוחות העוינים.

 

השינוי הנוראי שעבר על האנשים האומללים היה תמיד זהה, מלאך או שד, בן התמותה הפך למפלצת נוראית דמויות אנוש בעלת קשקשים מבריקים בגוון פלדה בוהקת למלאכים או לבן טהור לארכי מלאכים ואדום דם לשדים או שחור לתשחורות עוצמתיות במיוחד. מידיהם ורגליהם בקעו שדרות קוצים חזקים המסוגלים לחתוך מתכת מרותכת ולחדור שריון מלא או קסום, למתי מעט מהם שנוצרו מהחזקים ביותר יש כנפיים גדולות היכולות לתת להם תעופה חלקה ומהירה.

 

בתור יצירי נטייה מנוגדים הטבע מכתיב שהם ילחמו זה בזה בכל עוצמת השנאה שבין הטוב לרע, אבל המכשפים העתיקים שכבר נכחדו שמו מחסום שאיחד את הגזע הצעיר (הלו הם הארקלאים) כנגד שני הכוחות גם יחד. למעשה המכשפים עצמם חזו את נפילתם ואובדן כוחם ולכן יצרו את הגזע החדש כאיזון שימשיך ויתקיים כדי לשמור על המלחמה מחוץ למישור הראשוני הפשוט ולא ייתן לקונפליקט האימתני לגלוש לממדים אחרים ובייחוד לא לממד הראשוני והישנוני שאינו יודע דבר על המלחמה הנוראה.

 

בתור יצירי כשפים יכולתם בתחומי הכישוף השונים ובמיוחד בקסמים העוסקים בתיעול אנרגיה (חיים מוות חום או קור לדוגמא) היא מעל הרגיל ויכולה להגיע אפילו לפוטנציאל מלא תוך שנות לימוד מעטות. הם מסוגלים להתאמן ולהגיע לשליטה כמעט מושלמת במרבית הכשפים ורק בני אנוש מועטים יכולים לקוות לנצחם בקרבות קסם אמיתיים. כך שלמרות שהם אינם אוהבים ללמוד קסם, המעטים שלומדים זאת הופכים למכשפים מומחים ועוצמתיים בתוך זמן קצר להפליא.

 

בתור לוחמים וגנבים הם עוצמתיים בשל הקשיחות יוצאת הדופן, המהירות עוצרת הנשימה והכוח האדיר האצור בשריריהם עשויי הפלדה, בקרבות פנים מול פנים הם מעדיפים כלי נשק מתוצרתם ובייחוד את כפפות הקרב, או ה-"גרוליטים", שהם תכננו. הגרוליטים הם כפפות ארוכות מן האצבעות ועד למרפקים. הכפפות מכסות את הקוצים הבוקעים מידיהם בסרט של פלדה מחודדת כתער והמאפשרת להם לבצע מכות זרוע מרשימות וקטלניות, את טפריהם הם מכסים בקריסטל קשיח המאפשר להם לתעל קסמים התקפיים יותר ביעילות וכן לשרוט את היריב ולהדוף התקפות. הכפפה עצמה עשויה מקשקשים חופפים של המתכת הלא ידועה שמרכיבה את חרבות הזעם של המלאכים והשדים.

 

הארקאלאים הם גזע בעל אורך חיים החורג מן ההגיון, קצב חילוף החומרים שלהם מראה על אורך חיים של מעל ל-40,000 שנים ברציפות, ובשל העובדה שמעטים מהם נהרגים בצורה אלימה הם כמעט תמיד מגיעים לאורך חיים של מעבר לכל יכולת תיעוד אנושית. בנודע לצורה פיזית, ישנם זכרים ונקבות ובד"כ הנקבות גדולות וחזקות בהרבה מן הזכרים הקטנים יותר. מצד שני רק הזכרים מראים כנפיים ויכולות כישוף בעוד הנקבות מראות יכולות לחימה חזקות, מהירות גבוהה וכן עמידות.

 

הגזע עצמו יכול להתרבות באופן עצמאי ואינו זקוק למכשפים העתיקים כדי להתרבות אבל מאחר והם נדירים כל כך הגזע אינו גדל בקצב משמעותי, ותמיד מעדיף להיחבא אל הצללים. מאחר שהריון נמשל כ-3 שנים, ובכל לידה ישנו בד"כ צאצא אחד המהווה מיזוג של נטיות ההורים, שדים אינם יולדים בד"כ עם מלאכים ומלאכים מעדיפים שלא ללדת עם שדים אבל למען הגזע (והמולדת) הם יעשו זאת.

 

הצעות למשחק:

אלו הן דמויות אפלות וחסרות ברק בשביל רוב האנשים ומתאימות בעיקר כדי לשמש בתור מתווכים לשמירת האיזון בין הטוב לרע תוך כדי שימוש בד"שים בתור בובות וחיילים במשחק שלהם.

 

אם שחקן מתעקש לשחק דמות כזאת יש להציג בפניו את המוניטין האפל והמפוקפק שיצא להם בתור רוצחים חסרי מוח, שודדים וגנבים חסרי מצפון או במקרה הכי גרוע אויבים של המין האנושי המסכן מתוך שנאה מולדת (וכמובן שאין דבר רחוק יותר מן האמת). הנטייה של דמויות כאלו היא בד"כ קיצונית לטוב או לרשע אבל תמיד תהייה ניטראלית ובעלת התנהגות טובה אפילו אם היא רעה מאוד בטבעה עקב המחסום הקסום שהציבו על הגזע המכשפים העתיקים.

 

דמויות מסוג זה מאוד נוחות לתפעול בתור חלק מהעלילה בגלל שלכולן יש קשרים כלשהם עם אחד מהצדדים והוא עלול לדחוף אותה (ואת החבורה בלית ברירה) להרפתקה מסוכנת שכל יעודה הוא לחזק את מעמדו של אחד הצדדים על חשבון השני ללא כל רווח אמיתי לשחקנים (אכזרי לא?).

 

תכונות של ארקאלאים לפי שיטת ה-AD&D

שינוי למכונפים

שינוי לנקבות

שינוי לזכרים

תכונה

3+

3+

2+

כוח

1+

2+

3+

תבונה

1+

3-

2-

חוכמה

1+

0

0

זריזות

2-

3+

1+

כושר

6-

3-

2-

כריזמה

 

 

חסינויות מיוחדות – לארקאלאים יש חסינות מיוחדת ללחשים העובדים על יסוד של חום/להבה. השריון החיצוני החזק שלהם מאוד יעיל ומשמש כמבודד כמעט מושלם מחום וחשמל, לכן כל הלחשים המתייחסים ליסודות הללו מאבדים את יעילותם עד לרבע.

 

כוחות מיוחדים – מאחר שהם יצורים של קסם וכוח טהור הנשמה שלהם מאוד חזקה והיא יכולה להשתמש בקלות בכוחות פסיונים במידה והם לומדים זאת, כמו כן המיזוג הלא מושלם בין התודעות נותן להם יכולת לשלוט היטב בכל הגוף שלהם כך שמאוד קשה להטעות אותם בעזרת מראות פיזיים.

 

חסרונות מיוחדים – הם שנואים מאוד וכמעט תמיד ינסו להרוג אותם ברגע שיראו אותם, המוניטין הוא גרוע מאוד ולכולם יש אויבים חזקים במישורים הנגדיים שלהם, מה שיוצר הפרעות רבות שהעבר פשוט מסרב לשכוח. כמו כן הידע העלוב למדי שלהם אודות החיים עצמם הופך אותם לפגיעים יחסית ודי פתיים ביחס ליצורים אחרים.