לילה אחד של שכרון חושים

מאת: זיו קיטרו

 

משחק גיבורי-על יכול לבוא בשלל צורות וצבעים. הכתבות השונות בעיתון מראות את הקשת  הנרחבת של האפשרויות הקיימות בז'אנר המצוין הזה .

מצד שני ,לפעמים לא ממש בא לנו להתעמק במשחק ארוך טווח של גיבורי-על או שאנחנו לא רואים את ההנאה במשחק של יותר מלילה אחד.

כל מה שאנחנו רוצים זה הוא להריץ משחק-כוח-חסר-גבולות-סטייל-קומיקס-מקיף-עולם-שובר-שיאים ובו נשחק את הגיבורים האמיתיים בעולם- אלו שמסוגלים להניף הרים ולהכות בפשע בלי לתת את הדין.

 

כעקרון, ניתן לשחק במשחק של לילה אחד כל תת-ז'אנר של משחק ארוך טווח בין אם נרצה לשחק משחק גיבורי-על רגיל, סופר הרואי, אפל, חקירה, אימה, מד"ב... האפשרויות, כמו במשחק ארוך טווח, הן בלתי מוגבלות. ההבדל המהותי אם כן בין משחק ארוך טווח למשחק עליו אני מדבר הוא המהירות, העוצמה והעלילה הקרובה כל כך לקומיקסים הישנים.

אני מדבר על אותם משחקים נוטפי-כוח-מפוּצצי-עוצמה-מלאי סטיגמות עד הקצה. משחק של סכנות בלתי אפשריות וגיבורים שמצילים את היום בלי להניד עפעף.

 

 

דמויות השחקנים

אז נמאס לכם לשחק את הלוחם המיוסר הכואב את מות האורקים בידי אביו האכזר, וגם חוקר האפ.בי.איי שלכם ראה יותר מידי זוועה, לערפד שלכם יש כאב שיניים וזאב האדם הלך לקבל זריקה נגד כלבת. לא נותרו לכם אפשרויות רבות מידי אבל אתם מתים לשחק משהו חדש ומרענן.

למה לא לרדת למרתף הסודי שבניתם מתחת לבית של סבתא, להחליק אל תוך הטייץ הירוקים הזרחניים ולצאת להציל את העולם מידיו של עקרב-אדם שמחזיק בידיו (צבתותיו?) את בת הנשיא הנאווה כבת-ערובה בתמורה לשלטון כלל עולמי.

 

גיבורים צבעוניים

בדרככם לבנות את הגיבורים שלכם זכרו את כלל הזהב: צבעוני יותר משמעו טוב יותר. חשבו על דמויות הקומיקס, כל הרי האדם ודוגמניות העל, הלבושים בבגדים הצמודים-ממש-לא-אופנתיים-אבל-נראים-ממש-טוב.

חשבו על הדמות שאתם רוצים לשחק, האופי ההרואי שלה, האידיאלים שלה, הכוחות האדירים שהיא מסתירה מאחורי החיוך השובה שעל פניה.

 

בניית הדמות צריכה להיות מהירה. חשבו מהר, חשבו פרוע, אל תתנו להיגיון להיכנס ולהטריד אתכם. כל זמן שאת מבזבזים בבניית הדמות הוא זמן שאתם מאפשרים למנחה לחשוב ולהפוך את ההרפתקה שלכם למסוכנת יותר עבורכם.

אין צורך לחשוב על היסטוריה ארוכה מידי אבל יכול להיות מעניין לחשוב על מקור הכוח שלכם: האם באתם מכוכב אחר? או אולי אתם רובוטים דמויי אנוש או אולי יצור ממימד אחר? ואולי נקלעתם בדרכה של קרן משנת גנים שבמקרה נעשה בה שימוש ברחובות

ניו-יורק.

 

לפני שאתם בוחרים במקור (או היסטוריה מקוצרת) לדמותכם חשבו על קונספט.

מה בא לכם לשחק? האם אתם אוהבים את אותם יצורים בעלי כוח פיזי רב המזנקים מרחקים אדירים או שאתם אוהבים לעוף מעל העיר ולהציץ לשכנות במקלחת בעזרת ראיית הרנטגן שלכם? אתם מעדיפים לירות כדורי אש מהידיים? לייזר מהעניינים? או אולי לייצר זעקה אולטרה-סונית שמסוגלת לנפץ ולהמיס את מוחם של אויביכם?

בחרו את הכוחות שהכי הייתם רוצים להשתמש ולנצל, דמיינו לעצמכם את גיבור-העל האולטימטיבי שלכם.

 

כוחות

כוח צריך להיות לא רק יכולת המעניקה לכם יתרון על פני הגזע האנושי. הוא צריך להיות מעניין וחשוב יותר הוא צריך להיראות מגניב. בכל חוברת קומיקס ממוצעת תוכלו למצוא את ההתגשמות הפיזית של כוחות העל: קרני לייזר שמופיעות כקרניים אדומות (למה לא כחולות או צהובות?) מהעיניים או אולי העיניים של הגיבור רק זוהרות לפתע באור מוזר והמטרה מתפוצצת ללא סיבה נראית לעין? תעופה יכולה לבוא גם היא עם אפקט מגניב, מה דעתכם על סופת הוריקן קטנה שמסתחררת סביב רגליכם כל עוד אתם באוויר?

ואולי לבנות גיבור-על שלם שסובב סביב תמה ספציפית?

 

חשבו על זה, יצור שהוא כולו מרוכז סביב רעיון אחד וכל כוח שהוא יפעיל ילבש צורה של הרעיון הזה. איש-הקרח הוא דוגמה מצוינת, הוא נע ממקום למקום על מגלשת קרח שהוא מייצר, הוא יורה אל עבר אויביו קליעי קרח שנעים במהירות עצומה, שדה הכוח שלו הוא מגן קרח ענק (מחוזק בכוח-על כמובן) ו"החליפה" שלגופו היא מעטה קרח שעוטף אותו מכף רגל ועד ראש. לא רק שיש לכם כוחות מגניבים אלא שמהרגע שאנשים רואים אתכם הם יודעים מי ומה אתם, אתם מקרינים את העוצמה שלכם סביבכם מבלי להתאמץ.

רעיונות תמה יכולים להיות: אש, חשמל, סופה, קסם, קול ועוד. הרשו לעצמכם להשתולל.

 

תכונות

בחירת כוחות היא לא הדבר היחיד שיש לחשוב עליו, אומנם אתם משחקים גיבורי-על בעלי כוחות אבל לכוחות שלכם יש כלי שמכיל אותם ,הוא נקרא גוף והגוף הזה מורכב מהמון מרכיבים חשובים.

תכונות הן המרכיב החשוב הראשון. בשלב הזה צריך להיות לכם רעיון כללי של מקור הגיבור ומקור כוחו. מדוע זה חשוב? כי אתם בונים לו את תכונותיו הפיזיות-מנטאליות ואם הגיבור שלכם מגיע מכדור הארץ או מכוכב אחר ישנם הבדלים לגבי צורתו החיצונית ותכונותיו.

אין צורך להרחיב על התכונות, כל שיטה תומכת במספר תכונות שונה אבל לכולם מכנה משותף, תכונות פיזיות (כוח, זריזות, כושר) ומנטאליות (כריזמה, תבונה, חכמה).

 

בנו את דמות הגיבור שלכם בראש, שחקו עם גודלו ועם הקונספט שיצרתם, בנו דמות שתומכת בכוחות והופכת אותם לחלק ממהות הדמות או אולי צרו דמות שונה לחלוטין שמשתנה כאשר כוח העל פועל (בלי הפעלת כוח העל אתם חנונים קטנים רזים ומרגיזים בעלי אינטליגנציה ממוצעת, כאשר הכוח פועל אתם זוכים בגוף של הרקולס ובחכמה של אפולו).

אולי הדמות שלכם היא חייזר ואז (לא חובה) באופן טבעי יש לה איברים נוספים שמשפיעים על תכונות ועל כישרונות? קחו את זה בחשבון וזכרו שלאורך זמן בניית הדמות ניתן ללכת קדימה ואחורה ולשנות דברים. אבל זכרו: אתם בונים דמות למשחק בודד, אל תתעמקו בדמות יותר מידי ואל תקשרו אליה, אתם עוד עלולים להחליט לשחק גיבורי-על באופן קבוע.

 

כישרונות

כעת חשבו קצת על כישרונות שיש לדמותכם, אל תתאמצו יותר מידי, בחרו ורשמו רק את הדברים החשובים ביותר, לאף אחד לא איכפת אם הגיבור שלכם למד שירה כשהיה קטן אבל אם הוא יודע לנהוג בטנק, זה משהו ששווה לרשום.

כישרונות שיכולים להיות חשובים הם כל אלו שבאמת משמשים את הדמויות ולא אלו שנלקחים לרוב על מנת לעגל את הדמות, כישרונות כמו: פריצת מנעולים (למרות שרוב הסיכויים שתוכלו להמיס את המנעול במבט), שימוש בכלי נשק, אקרובטיקה (תמיד כיף להרביץ ליריב ולהראות טוב), אומנויות לחימה (מכת קרטה בתוספת כוח על הופכת ליותר כואבת מכואבת), שימוש בכלי טייס (לאלו שלא יודעים לעוף), שימוש במחשב (תלוי בתקופת המערכה- אולי יתחשק לכם גיבורי על במערב הפרוע ואז אין צורך בתכנות).

 

 

מקור הדמות

יש לכם כוחות-על, יש לכם תכונות ויש לכם כישרונות, יש לכם (בגלל כל הדבר הזה) גם רעיון מעורפל לגבי מקור הדמות. כעת הגיע הזמן לפתח את הרעיון הזה.

מקור דמות מעניק לה עוד נופח דרמתי מעניין. כפי שציינתי בהתחלה על תתאמצו ותחשבו יותר מידי על הרבדים הפסיכולוגים של התבגרות עם היכולת לנוע דרך קירות, זה לא מעניין אף אחד (במשחק מסוג זה).

יכול להיות שלאחר כתיבת מקור הדמות יהיו דברים שתרצו לשנות בשלבים הראשונים, תרגישו חופשיים לעשות זאת, כל העניין הוא כיף ולא חוקים נוקשים של "זה מה שקבעת אתה לא יכול לשנות עכשיו".

 

כשאני מדבר על מקור דמות אני מתכוון יותר למקור כוחה של הדמות (לעיתים זה אותו מקור).

דמות יכולה לבוא מכל מקום: חייזר, יצור ממימד אחר , רוח-רפאים, נער שננשך ע"י אריה רדיו-אקטיבי, אדם שנבחר ע"י כוחות קוסמיים להגן על היקום, מישהו שמצא טבעת קסם או רובוט או אולי בעל גישה לטכנולוגיה מתקדמת שבנה לעצמו חליפה רובוטית שהיא זו שמעניקה לו כוחות-על.

חשבו מהודר, חשבו יפה, חשבו הרואי. הימנעו מכל הסיפורים האפלים והמוזרים והמסובכים מידי, אתם מרגישים שנפלת לסטיגמות? מצוין, זה הרעיון, אנחנו משחקים פה במשחק שנועד למגניבות ולא שום דבר אחר.

 

לדוגמה אביא את דמותו של לייזר-מן: לייזר-מן הוא יצור של קונספט אחד, גיבור רעיוני, כל מה שיש לו קשור ללייזר. הוא יורה קרני-לייזר מכל חלק בגוף שלו (קרניים דקות ואדומות מהעיניים, קרניים עבות ומסוכנות בצבע צהוב מכפות הידיים וקרניים דקיקות בצבע ירוק המשמשות להמסת מנעולים מקצות הציפורניים), הוא מסוגל לעוף במהירות האור וכאשר הוא עף (בכל מהירות) הוא יוצר שובל דקיק אדמדם מאחוריו. לייזר-מן יכול ליצור מגן אישי או גדול יותר שנראה כמו מופע לייזר באירוויזיון (רק אפקטיבי יותר) וכבונוס לייזר-מן יכול לתקן את הראייה של כל אדם בשניות ספורות. לבוש בבגד אדום בוהק וצמוד (המדגיש את גופו האתלטי) שעל חזהו מצוירת רשת שתי-וערב של לייזר. לייזר-מן הוא גיבור חביב שעוזר לזקנות לחצות את הכביש אבל כאשר מדובר בהצלת העולם מידי הרשע הוא חסר רחמים ומכה בכל כוחו בכוחות השחור (שימו לב שציינתי  שגיבורי על הרואיים לא פריירים, אני ממש לא מציע לכם לשחק את גיבורי העל המרגיזים שתמיד כולאים את הפושע על מנת שזה ימלט שוב).

 

לייזר-מן נוצר במעבדה כאשר תאונת עבודה בלייזר חדשני פגעה במאיץ חלקיקים שפירק את המפעיל לגורמים ובנה אותו מחדש. הוא חזק יותר מאדם רגיל אבל בעל אינטליגנציה רגילה, הוא זריז ביותר ובעל כושר רב הוא גם חכם מאוד אבל כריזמטי כמו נעל.

למרות השינוי הוא עדיין זוכר את כל מה שידע בחייו הקודמים ולכן יש לו ידע מקיף באלקטרוניקה ומכאניקה, הוא יכול לבנות מכשירים מגניבים ביותר בלי יותר מידי מאמץ.

יש לו כסף (תוספת סיכון בגלל קרבתו למאיצי חלקיקים ושאר מכשירים המפיצים קרינה שלא מאושרת כל כך ע"י משרד הבריאות) ולכן הוא יכול להרשות לעצמו לבנות בסיס סודי שיראה טוב והוא לא צריך לשלם לעובדים להתקנת מחשבים וכדומה כי הוא יודע לעשות זאת לבד.

 

קבוצת-על

אם אתם משחקים בקבוצה ולא משחק של איש אחד חשבו על רעיון שיאחד את הקבוצה שלכם (הגנה על העולם, שמירה על הצדק, דאגה שהגזע האנושי ימשיך להתקיים, הכול הולך). נסו לחשוב קצת על הקשרים בקבוצה (מי חבר של מי, מי הבדחן, מי היפָה, מי מלך הכיתה... סטיגמות זה דבר נפלא).

קבוצת-על כוללת בדרך כלל בסיס מגניב מלא במכשירים מיוחדים, מעבדות משוכללות ואולי כלי רכב מדליקים (לאותם גיבורים שלא ניחנו ביכולת לעוף או לרוץ ממש מהר). בנוסף אולי יש לקבוצה חברים (בני אדם רגילים) שמתחזקים את המקום ועוזרים בזמן המשימות בחיפוש אחר מידע וכדומה.

 

אותם בני אדם יכולים לשמש את המנחה גם כן. יש סיכויים גדולים שהללו יודעים את זהותם הסודית של אנשי הקבוצה אבל יותר מכך- אותם עובדים מכירים את הבסיס, יש להם אישורי כניסה והם גם בעלי גישה למכשירים השונים המונחים בבסיס.

כל נבל-על היה רוצה לשים את טלפיו על היצורים השבריריים האלו.

 

קבוצת-על היא מעבר לצעצועים יקרים משותפים. קבוצת-על לרוב משלימה את עצמה. היא תורכב מאנשים שונים בעלי יתרונות שונים וזאת על מנת שייווצר איזון בינם לבין עצמם. קבוצה טובה היא ה"סמכות" לדוגמה (THE AUTHORITY, ראו סקירת קומיקס למידע נוסף).

הקבוצה צריכה לאזן את לא רק מבחינת יחסי כוחות אלא גם ברמת האנשים. קבוצה של אנרכיסטים ללא שום צד מאזן יכולה להיות מסוכנת מאוד ואולי לא אידיאלית (אלא אם כן הקבוצה הוקמה כי היא מאמינה באנרכיה וזה מה שהיא רוצה להשיג בעולם ואז השאלה שנשאלת היא: אם הם מאמינים באנרכיה למה הם בקבוצה מגובשת?).

 

ועכשיו למנחה...

גם למנחה יש עבודה לעשות וכמו בכל משחק מערכה וז'אנר המנחים הם אלו שכורעים תחת עומס העבודה.

עלינו לחשוב על שני דברים עיקריים כאשר אנו מתכננים משחק מהסוג עליו אני מדבר:

זהו משחק מהיר המתרכז באירועים מטורפים ברמת גיבורי-על סופר-חזקים.

סטיגמות יכולות להיות דרך מצוינת להעברת המשחק אבל יש להיזהר לא להיות בנאליים.

זכרו את שני החוקים האלו ואתם תעשו עבודה טובה.

משחק גיבורי-על מהסוג עליו אני מדבר הוא משחק שבאמת נועד להיות מהנה ולא עמוק מידי אבל אם המשחק יגמר ללא שום אתגר מעבר לרמת ה"מכות" הוא לא יעניין אף אחד ועלול לגרום לכולכם להיות מאוכזבים.

 

העולם

עולם המשחק יכול להיות אחד מהבאים:

        עולם שלנו רק עם גיבורי-על. במצב כזה צריך רק להחליט מתי הגיחו גיבורי-על אל דפי ההיסטוריה (או אם הם היסטוריה או בכלל משהו חדש ביותר). לא משנה מה בחרתם אל תתחילו להתעסק עם "מה היה קורה אילו...?" לדוגמה: "מה היה קורה אם היו גיבורי-על במלחמת העולם השנייה?" שאלות כאלו צריכות מענה רק במשחקים רציניים וכאשר הדבר רלוונטי למשחק, אחרת אתם מבזבזים זמן יקר.

        עולם זר. הרבה יותר פשוט שכן לא צריך להתעסק בכלל אם שאלות "מה היה קורה אילו...?" יכול להיות מעניין כי הוא מאפשר רמות שונות של מוזרות בלי לנעול אותנו לדברים מוכרים בעולם הזה האמיתי.

        עיר. אין צורך לטייל בכל העולם באמת. מספיק ליצור עיר, אמיתית או דמיונית, ולהריץ רק בה את המשחקים. גם משחקים ברמה קוסמית בכוחם יכולים להתרחש בעיר.

 

אחרי שהחלטתם על עולם המשחק, ומכאן יצרתם את המרחב בו תשחקו, חשבו על דברים שיכולים להתרחש בעולם הזה. אירועים שיכולים למשוך גיבורי-על להתעניין בהם ולהתערב בהם.

תלוי בהחלטות של השחקנים (או בהגבלות שיצרתם כמנחים ושמחייבים את השחקנים) חשבו על הרפתקה שתעניין את הגיבורים. אם הקבוצה היא קבוצה שמתעניינת באיום על הטבע היא לא תצא להלחם בפשע המאורגן (אלא אם הוא יתעסק עם ארנבים או עצי אשוח או משהו כזה). רעיונות יש בשפע: איום גלקטי של ישויות נוראיות, עלייתה של יבשת אדירה מתוך הים ואיומה על האדמה, קונספירציה של ממשלות צללים לייצר מלא גיבורי-על על מנת שיעזרו להם להשתלט על העולם, קבוצה קיצונית שחטפה נשק גרעיני... האפשרויות אין סופיות אבל יש להתאימן לדמויות ולשחקנים.

 

ההרפתקה

הרפתקה של סופר-גיבורים מהזן עליו אנו מדברים כאן חייבת להיות הרואית בכמה רמות מעבר לרגיל. אלו גיבורים שלא מתעסקים בשטויות. העולם הוא מגרש המשחקים שלהם וכל מה שקטן מידי נעלם מעיניהם והוא כלא היה. איומים גלקטיים יכולים לעבוד הכי טוב. התקפות חוצנים מתוך כדור הארץ או ממימדים אחרים או מכוכבים אחרים, קבוצה של נבלי על המעונינים להשתלט על הכל, מזימה של ארכי-נבל-על לשנות את העולם מן המסד ועד הטפחות, אלו ההרפתקות שימשכו גיבורי על מהסוג הזה.

באותו זמן שאתם יוצרים את איומי תבל אלו עליכם לחשוב כיצד לא למחזר רעיונות וליצור משהו חדש ומרענן.

 

שימוש בסטיגמות מקל על המשחק ברמת החקירה. המשחק לא יכול להיגרר יותר מידי זמן, זה כל הרעיון. יחד עם זאת אף אחד לא אומר שהסטיגמות חייבות להיות נכונות. ניתן להשתמש בסטיגמות על מנת לבלבל את הדמויות ולגרום להם לחשוב שמה שהם רואים הוא מה שקיים כשלמעשה אין הדבר כך בכלל.

סטיגמות הן לא רק אנשים אלא גם סיטואציות. כאשר בת הנשיא נחטפת לרוב הדבר נעשה על מנת לדרוש כופר (שליטה מוחלטת בנשק גרעיני, שליטה במדינה, שחרור אסירים חשובים...) אבל אולי הבת לא נחטפה אלא זייפה את חטיפתה והיא בצד של "הרעים" ואולי הבת ברחה מהבית והרעים תפסו על זה טרמפ וטוענים שחטפו אותה....

 

נבלי על

אין משחק גיבורי-על טוב בלי איזה נבל-על אכזרי ורב עוצמה.

זכרו שככל שהדמויות חזקות יותר כך הנבל צריך להיות חזק יותר, אחרת אין פה אתגר.

הנבל יכול להיות בודד או קבוצה. הוא יכול להיות מפעיל של מספר קבוצות וארגונים ויכול להיות האדם היחיד שפועל בשטח ומאחורי הקלעים. הנבל הוא תמיד חזק יותר, חכם יותר ונמצא כמה צעדים לפני הגיבורים. הוא מסוגל לבצע מעשים נפשעים בלי לחשוב על כך יותר מידי וחשוב מכול, הוא לא חש צורך לנצל את כוחו הרב עד המקסימום.

 

גם פה יש דברים שצריך לקחת בחשבון:

לרוב בקומיקסים יש את הנקודה בה הנבל מסביר לגיבורים את תוכניתו הזדונית.

אין שום סיבה שזה יקרה במציאות שלכם. הוא הנבל, הוא יודע מה התוכנית שלו הוא לא צריך את הגיבורים שיאשרו לו כמה תוכניתו זדונית, אם הוא תפס אותם הוא ירצה לחסל אותם.

מונולוגים רדודים ירגיזו תמיד, הם הרגיזו בקומיקסים והם ירגיזו במשחק, הימנעו מזה.

השתמשו בנבל עצמו על מנת לעורר תגובות שונות בשחקנים. הפכו אותו למפלצת אמיתית, שחקו על רגשותיהם ואמונותיהם. האויב הטוב ביותר יהיה זה שיכול באמת להרגיז את הגיבורים ולגרום להם לפעול בלי מחשבה.

 

נבלי-העל הם הכוח האמיתי במשחק, הם המניעים של הדברים, לולא הם הגיבורים לא היו עושים כלום כל היום. נבל העל הוא הלב של עלילת סופר גיבורים מהסוג הזה בעיקר. ייצוג הרוע המוחלט הדמות כזו יכול להיות דבר כיף.

במילותיו  של ספייק מ"באפי ציידת הערפדים": "להיות רשע זה לא לומר "מצטער" על כלום" וזו המהות של הרשעים- הם עושים ולא עוצרים לדבר ולהסביר. הם מאמינים במשהו ומחליטים לבצעו. הם מודעים לגיבורים ואולי אפילו ינצלו את תגובותיהם לטובתם אבל הם לא יניחו לאיש לעמוד להם כמכשול...


 

סיכום

משחק ללילה אחד יכול להיות מהנה, הוא לא דורש יותר מידי הכנה מצד השחקנים אבל הוא דורש מאמץ מסוים מצד המנחים שצריכים לחשוב על עלילה מעניינת מספיק.

אם זו הפעם הראשונה שאתם נתקלים בהרצה של משחק כזה אני ממליץ לכם לסייר באינטרנט ולחפש רעיונות להרפתקות. בנוסף כדאי לקרוא קצת קומיקסים בז'אנר (תתמקדו בדברים חדשים לא בקומיקסים של שנות ה 50).

הרעיון הוא ליהנות כמה שיותר ולהשתולל עם הכוחות האלו, להפוך למשך כמה שעות לגיבורי-על אמיתיים.

 תנו לעצמכם להתפרק.

 

המלצות

בכדי לשחק במשחק כזה יש צורך בשיטה (מבוססת חוקים או חופשיטה). כיום יש בשוק מספר שיטות טובות למשחק גיבורי-על (ראו כתבת "המומלצים" בגיליון זה) אבל שימו לב שאם אתם באמת מתכוונים לשחק משהו מהיר ללילה אחד כדאי שתבחרו בשיטה מהירה שאינה גוזלת זמן ביצירת דמות.

השיטה עליה אני ממליץ בחום היא POWERGAME שאת גרסתה העברית ניתן למצוא באתר "דימונס" החל מתאריך יציאת גיליון  זה.השיטה ללא ספק טובה למשחקים ארוכי טווח ומלאים יותר אבל יש לה מנגנון מהיר בדיוק לזמנים כאלו.

בנוסף ניתן לבחור ב CHAMPIONS:NEW MILLENNUM שהיא גם שיטה טובה למשחקים מהירים (ניתן למצוא את חוקי השיטה הנקראים "פיוז'ן" מתורגמים לעברית באתר שלנו).

 

לאלו מכם שלא ממש יודעים היכן להתחיל ומעוניינים בהרפתקאות לדוגמה אני ממליץ להיכנס לכתבת "המומלצים".

 

אז קדימה, צאו והיו גיבורים!!!