קסם הצבא

מאת: ג'ו

 

הצבא התקדם לאיטו במורד ההר. ממרום סוסו, בפסגת ההר, הביט מפקד הצבא על חייליו בגאווה, יודע כי בקרוב יסתער עימם לעבר חיל האויב, משוכנע בניצחונם.

עוזרו הנאמן טופח על כתפו, מסב את תשומת ליבו לדמות בודדה, לבושת גלימות, אשר יוצאת מבין שורות צבא האויב.

"אוי ויי זמיר" חשב הגנרל, "הקוסם"

 

כן, הקוסם. אותה דמות שכולנו שיחקנו בשלב כזה או אחר, אותה דמות אשר לה כוחות מעבר לרגיל, אותה דמות אשר יכולה ליצור אשליות, דרקונים, ברקים, רעמים או מים. אותה דמות, אשר הופעתה בשדה קרב משנה את כל התמונה על פיה.

 

כאשר שני צבאות מתנגשים, לרוב המנצח הוא בעל כמות החיילים הרבה יותר, החיילים המאומנים יותר, או בעל הטקטיקה העדיפה. אך כאשר אנחנו זורקים לכל הקלחת קוסם, מכשף, מעלה באוב וטיפוסים שונים בסגנון הקסם, אנחנו מקבלים תמונה שונה.

במאמר זה ננסה לבחון את השפעת הקסם על שדה קרב המוני, מבחינות שונות.

 

המעלה באוב

תקראו לו איך שתרצו, אני מדבר על ההוא שמתייעץ בכוכבים. ההוא שיכול לראות לרחוק, שיכול לשמוע, להרגיש. האיש הזה, ממקום מושבו הבטוח, הוא המרגל המושלם. אף תוכנית אינה בטוחה מפניו, כל פקודה בצד האויב מיד מועברת למפקדי צבאו שלו, לתכנון פעולת נגד. בעזרת קסמים פשוטים יחסית, הוא חושף את הסודות הכי כמוסים, ובקסמים מורכבים יותר, אף לקרוא את מוחו של האויב, לדעת מה הוא חושב לפני שהוא חושב את זה, וטוב עוד יותר, להכניס לו מחשבות, אשר יובילו למפלתו הרצויה.

כמו כן, בהתייעצו בכוכבים הוא יכול לבחון השפעות עתידיות, להדגים מהלכים, ולמעשה לבצע הדמיות של דרכי פעולה שונות, על מנת לבחור בטובה ביותר.

הוא יכול לבחון את השטח, לפני שלמעשה מגיעים לשם, על מנת לדעת איזה כלים מומלץ להביא, האם סוסים יכולים לעבור שם, השפעות הרוח, תוואי השטח ועוד גורמים רבים אחרים, אשר ידיעה שלהם מראש יכולה להשפיע רבות על הערכות לשדה הקרב.

תוסיפו לזה את ההשפעה הפסיכולוגית שאסטרולוג אומר לך שאתה עומד לנצח, ותקבלו איש אשר כל צבא חייב לפחות אחד כמוהו.

 

המשחק ברגשות

אותו אחד אשר רגשות אצלו הם עניין של יום יום. בין אם הטלת קסם אימה על הצד השני תעשה את היום, ובין אם קסם אשר יחזק את ליבם של הפחדנים ביותר מבין הצבא שלו, קוסם הרגשות הוא כלי חשוב מאין כמוהו לצבא.

החדרת חוסר ביטחון למנהיגי האויב, הקסמת חיילי האויב, היפנוטיזם קל והצעה לעבור לצד השני, אלו הן רק מספר מזערי מהדוגמאות בהן יכול הקוסם לגרום לבלבול (עוד דרך) ובעיות בקרב האויב.

אותן שיטות עובדות הפוך, כלומר החדרת ביטחון עצמי מתאים למנהיגים, העלאת המורל וכדומה.

 

המזמן

או, עכשיו אנחנו מתחילים לדבר. המזמן הוא כלי מדהים! תארו לכם את שדה הקרב, כאשר בין יחידות האויב מופיעה לפתע פלוגת אורקים, או ענק אש, או סתם תולעת בולעת אנשים.

יחידת הקשתים מותקפת לפתע על ידי נחיל זבובים, אשר מונע ממנה לירות חץ. או אולי בקרב יחידת הפרשים צצים להם מספר נחשים, והסוסים נפוצים לכל עבר..?

האפשרויות רבות עד אין סוף, ומוגבלות רק בדמיון, כמו כל הדברים הטובים..

 

מוכר האשליות

אולי הקוסם המרתק ביותר. מעצם היותו מתעסק עם תעתועי ראיה ושמיעה, פה באמת אנחנו לא מוגבלים, אלא רק על ידי הדמיון, אך אני לאו דווקא מדבר על דרקון ענק אשר מופיע לצד חיילי הקוסם ו"תוקף" את חיילי האויב, אם כי זו דוגמא חיובית ביותר.

שערו בנפשכם את תגובת חיילי האויב, כאשר לקבוצה הנלחמת מולם מצטרפת לפתע קבוצה נוספת, זהה בגודלה, כ"חיזוק"? האם לא הייתם מסובבים גבכם ובורחים?

או דמיינו את מבוכתו של גנרל הצבא, אשר שלח את מיטב חייליו לתקוף את הגוש הגדול משמאל, רק כדי לגלות שהוא לא שם, ולמעשה התקיפה המרכזית היא מימין?

חיילי אויב אשר שומעים פקודת נסיגה, אשר מעולם לא הייתה.

חיילים אשר מופיעים לפתע בצידו האחורי של מחנה האויב, לאחר שהגיעו לשם תחת מסווה של קסם העלמות, ותוקפים בבטן הרכה.

שוב, פה באמת הדבר היחידי שיכול לעצור אתכם הוא דמיון צר, וחבל.

 

מציאות משתנה

הקוסם אשר אוהב לשחק עם איך הדברים באמת. עם הצורה, התפקוד, התכונות והמציאות.

חיילים אשר לפתע גדולים פי 2 מגודלם, כאשר כוחם גדל באותו סולם. חיילים אשר עורם קשה יותר, או שהם מהירים יותר, או חזקים יותר.

יחידה מובחרת של חיילים אשר שונתה צורתם, והם מסוגלים כעת לנשום מתחת למים, לקרב ימי.

עיוות מרחב, כגון טלפורט, ובכך למעשה להעביר יחידות ללב מחנה האויב, או יחידות אויב שלמות למקום אחר, לוע הר געש, למשל..

יחידה שלמה של חיילים אשר מסוגלים לעוף, והרי כלל ידוע הוא שמי ששולט באוויר מנצח בקרב.

 

קוסם המוות

או ואבוי לי, איזה פחד. החיילים שרק אתמול נלחמו כגברים ומתו מות לוחמים לצידי קמים לפתע, עורם מתקלף, בשרם מתדלדל, והם מרימים נשקם כנגדי!!

שלא לדבר על אוסף השלדים, הרוחות ושאר מזיקין אשר מתלווים אליהם.

 

המפוצץ

נו, הרי לזה חיכינו כל הזמן. יאללה, תן לברקים לרוץ, לסופות להשתולל, לאדמה לרעוד. תשמיע לי את "כדורי אש גדולים" של ג'רי לי לואיס, הכה באויב בחיציך הקסומים, באבני קרח גדולות. הקם לו חומת אש מימין, חומת קרח משמאל, וקיר אבן מאחור.

שא ידיך לשמיים, ושלח באויבי כדורי מטאור ענקיים!!!

בקיצור, המפוצץ

 

המגן

לא סתם השארתי את הקוסם הזה לסוף. קוסם זה יכול, עם קצת הכנה מראש, לנטרל רבות מהשפעות הקוסמים הקודמים. הוא יכול להטיל קסמים אשר יקשו על המעלה באוב לדייק בדבריו, להגן על חיילי האויב מקסמיו של המשחק ברגשות, להטיל קסמי אנטי-קסם, שדות שואבי קסם ואנרגיה, בועות מגן ועוד ועוד ועוד.

כמו כן, הוא יכול להגן על המחנה מחיילים רגילים, על ידי קסמים אשר יפעילו אזעקה (או יותר מזה) כאשר מישהו ממחנה האויב מתקרב למאהל, חומת מגן מחיצים, וקסמי הגנה מאל-מתים, רוע או דברים מדברים שונים.

 

 

בנוסף על כל הכתוב כאן, חישבו על התוספת של קוסם ליצירת חפצים קסומים למלחמה. אביא רק מספר דוגמאות:

-         קחו מבנה, הטילו עליו קסם תעופה, חברו מכל צדדיו כלי כלשהו של דחף (מדחף פשוט, לדוגמא), והרי לכם מכונת מרחפת. ציידו אותה בלוחמים, אשר יוכלו לגלוש ממנה להתקיף בלב האויב. הטעינו אותה ב"בקבוקי מולוטוב" (כלים מלאים בחומר דליק עם פתיל. כאשר הבקבוק מתנפץ החומר נדלק ויוצר שריפה במקום נחיתתו), והרי לכם המטוס המפציץ. מלאו אותה בקשתים, והרי לכם מכונת ירייה מעופפת.

-         הטילו לחשי העלמה על אבני הבליסטרה שלכם. האויב יבחין כי משהו פוגע בו, אבל מה, לעזאזל?!?

-         הרכיבו כלי עם גלגלים, צפו אותו בלוחות מתכת, הטילו עליו קסמי הגנה (מחיצים, חרבות, קסמי אויב וכדומה) והרי לכם נגמ"ש.

-         תוסיפו את המפוצץ פנימה, עם פתח להטלת הקסם, וזה טנק.

 

 

הדוגמאות רבות, וכפי שכבר ציינתי קודם, הדבר היחידי שמגביל אותנו, זה הדמיון.

לא חבל?

 

(הערת העורך: בהתחשב במאמר, אני חושב שהתשובה לשאלה של ג'ו היא – "חבל על מי שמת" J)