חוקי מרפי: תוספת למשחקי תפקידים

מאת יונתן "ג'וני" זילבר

 

תיאוריות שונות נפוצות לגבי זהותו של מרפי, האיש שטבע את חוק הפיזיקה "כל מה שיכול להשתבש - אכן ישתבש." ולגבי הסיטואציה בה טבע את המשפט. בצבא היבשה האמריקאי, למשל, הולכת המסורת כי מרפי היה רב-סמל בחיל הרגלים, שהשמיע את חוק הטבע לחניכיו הטירונים בוקר-בוקר כחלק מהוראות הבטיחות, ואילו בניו-יורק נשבעים העיתונאים כי הוא היה פועל בנין שהשמיע את החוק באוזני כתב ה"ניו יורק טיימס" דקות לפני שנהרג מלבנה תועה. 

            רק אנחנו יכולים לספר כי מרפי היה ללא ספק גיימר, וכי המשפט הנ"ל נטבע על כוס קינלי לאחר שש הטלות רצופות של 1. לנוחותם וטובתם של הגיימרים באשר הם, אנו מתכבדים להגיש את אסופת החוקים הרשמית של חוקי מרפי - התוספת לשחקני תפקידים (חופשיטה.)

 

חוקי מרפי:

  1. כל מה שיכול להשתבש, אכן ישתבש.
  2. אם רק אחד מכמה דברים יכול להשתבש, ישתבש הדבר שיגרום את מירב הנזק.
  3. כל פתרון מצמיח בעיות חדשות.
  4. אין אפשרות ליצור שום דבר חסין-טיפשות; הטיפשים הם גאונים.
  5. אימא טבע היא בת זונה.

 

חוק עשרים ושש הדלתות של ואן דר ברג:

  1. מתוך עשרים ושש דלתות, האוצר נמצא תמיד מאחורי דלת עשרים ושש.

 

תוספות סילבר לחוק עשרים ושש הדלתות:

  1. במידה והחלה החבורה לבדוק את הדלתות מהסוף להתחלה, יוחלפו הדלתות באופן מיידי ודלת מספר אחת תהפוך להיות דלת מספר עשרים ושש.
  2. במידה והחליפה החבורה אסטרטגיה באמצע, כלומר התחילה בדלת האחרונה ולאחריה המשיכה לדלת הראשונה, מאחורי הדלת הראשונה יהיה דרקון.

 

חוקי הרעל של ואן דר ברג:

  1. כל הנחשים רעילים.

3.     אם יש לזה עוקץ, זה רעיל.

4.     אם זה נראה בריא, זה רעיל.

5.     אם זה נראה רעיל, זה קטלני.

 

חוקי הקוביה של קוביוס:

  1. הסיכוי לקבל 10 על קוביה בת עשר פאות הוא כחצי אחוז.
  2. הסיכוי לקבל 1 או 2 על קוביה בת עשר פאות הוא כחצי אחוז גם כן. (נקרא גם "חוק ההיתממות.")
  3. הסיכוי לקבל 4 בקוביה בת עשר פאות הוא חמישים אחוז.
  4. הסיכוי לקבל 4 בקוביה בת עשרים פאות הוא גם כן חמישים אחוז. מכאן שעדיף תמיד לגלגל קוביה בת ארבע פאות.
  5. הסיכוי לגלגל 4 בקוביה בת ארבע פאות הוא כחצי אחוז.

 

חוקי הגלגול המוצלח:

  1. הסיכוי שגלגול כלשהו ייצא לטובתך גדל מאוד כאשר אף אחד לא מסתכל.
  2. הסיכוי שגלגול כלשהו ייצא לטובתך גדל מאוד כאשר זה לא תורך לגלגל.
  3. הסיכוי שגלגול כלשהו ייצא לטובתך גדל מאוד כאשר הקוביה נוחתת מתחת לספה.
  4. הסיכוי שגלגול כלשהו ייצא לטובתך גדל בצורה אסטרונומית כאשר הוא מבוצע מאחורי מסך, על ידי שה"ם שמעוניין בתוצאה הפוכה.

 

חוקי המזל המצטבר ותוספות:

  1. קוביה שגלגלה עד כה תוצאות גבוהות ב"גלגולי ניסוי" לעולם תנחת על 1 כאשר הגלגול הוא "על אמת".
  2. קוביה שהניבה גלגולי ניסוי נמוכים תתמיד גם בגלגול על אמת.
  3. הסיכוי שקוביה מסוימת תעניק לך מזל רע גדל בצורה ישירה לכמות המזל הרע שהיא כבר העניקה לך.
  4. החלפת הקוביה הסוררת בקוביה אחרת לא יעזור: קוביות משוחחות ביניהן בשפה טלפתית סודית הידועה רק להן.
  5. קוביות לא אוהבות שמנשקים אותן, והן מתנקמות.
  6. קוביות לא מגיבות לאיומים, מכיוון שזה כמעט בלתי אפשרי לשבור קוביה.
  7. כשאתה מנסה להוכיח למישהו שהקוביות נגדך, הן יהיו בעדך.
  8. יוצא מן הכלל: כשאתה מנסה להוכיח למישהו שהקוביות נגדך על מנת להצליח בגלגול, הקוביות ינחתו מתחת לספה.
  9. קוביות תמיד יבעטו בך כשאתה למטה.

 

חוקי השה"ם:

  1. מתוך כמות נתונה של מקומות בהם אפשר לבקר, לעולם יבחרו השחקנים להגיע לעיר שעוד לא קיבלה שם.
  2. הסיכוי שחבורה תצא בעקבות כיוון נתון היא בפרופורציה הפוכה לסיכוי שהשה"ם התכונן לאפשרות הזו.
  3. אם השחקנים כבר עושים משהו שציפית לו, זה מהסיבות הלא נכונות.
  4. שחקנים שמקבלים חופש פעולה מוחלט בד"כ מתחילים לחקות אחד את השני.

 

חוקי עזר לשחקן:

  1. צווי שמונה נשלחים לרוב שבוע לפני סשנים שבהם מספיקים משהו.
  2. אם אתה עוזר לחבר בצרה, הוא לא ישכח אותך - בפעם הבאה שהוא בצרה.
  3. אם כולנו ניתן יד, תישאר לנו רק אחת.
  4. חוק הקינלי: אורכו המדויק של "רגע" משתנה בהתאם לצד של דלת השירותים בו אתה נמצא.
  5. עבודת צוות היא חיונית, היא מאפשרת לך להאשים מישהו אחר.
  1. סוד המשחק הטוב הוא כנות ואמינות. ברגע שזייפת את זה, הצלחת.
  1. אפשר לזהות רעיון טוב של אחד השחקנים לפי המהירות שבה כולם משתיקים אותו.

 

חוקי האימא בכנס של אמיר איתן:

  1. הסיכוי שילד המגיע לכנס דימון-קון לא נרשם ראשית לאף משחק ושאין לו מקום פנוי הוא שקול לסיכוי שהוא הביא את אימא.
  2. הסיכוי למציאת מקום פנוי לילד כזה ברגע האחרון הוא ביחס הפוך להיות אימא שלו עורכת דין, שוטרת או סתם יצור צרחן ומגעיל.

 

חוק סדר ההליכה של לקלנד:

  1. אף פעם אל תהיה ראשון.
  2. אף פעם אל תהיה אחרון.
  3. אף פעם אל תתנדב.

 

חוק הנקניקייה:

  1. אנשים שאוהבים נקניקיות ומכבדים את החלטות השה"ם, עדיף שלא יהיו עדים לאיך עושים אף אחד מהשניים.

 

חוק העמותה למשחקי תפקידים בישראל:

  1. לכל פעולה יש ביקורת שווה ומנוגדת.

 

תוספת או'טול לחוקי מרפי

  1. מרפי היה אופטימיסט.