איך להפוך עוד הרפתקה משעממת לטובה

מחבר: דניאל ויינברג

 

נכון שלפעמים פשוט נמאס לכם שכל פעם שאתם נכנסים לפונדק השכונתי החביב בא איזה ברנש נחמד עם הודעה דחופה מהברון המקומי על זה שעוד פעם הקוסם הרשע מס' II (הם לוקחים תורות) משליט טרור על העיר / כפר / שכונה בעזרת צבא הזומבים שלו והדרך היחידה להביסו היא להיכנס למבוך שבמקרה הופיע כ-200 מטר מהכניסה לעיר, להשמיד כל מה שזז שם (כן, גם ג'וקים נותנים נק"נ) ובסוף להיכנס לחדר שמישהו הצליח לדחוס לתוכו ענק גבעות בגובה שמונה מטרים, לנצח את הענק (בעזרת שתי החרבות הדו ידניות המרקדות +5 שמישהו במקרה השאיר ליד הכניסה) ולמצוא בכיס שלו, בנוסף ל-2000 פ"ז, גם פתק, שמיועד אליך, שכתוב בו שיש דלת סודית ברצפה שמובילה למערה הסודית של הקוסם שחי בחדר הסודי ושומר עליו ליץ' סודי וברגע שאתה נכנס הקוסם צוחק בצחוק מרושע ושולח עליך את הליץ' (מזל שמצאת אשפת חצים מדברת שאמרה לך שהחצים בתוכה משמידים ליצ'ים) אז אתה שוחט את הליץ'.

 

הקוסם (שבאופן מפתיע לא נבהל מזה שלפני שתי דקות שחטת ענק גבעות וליץ') חושב שנייה ומתחיל להטיל קסם אבל לפני שהוא מצליח לסיים את הקסם מופיע לו חץ בין העיניים (ידעתי שמגילת הטלפורטציה הזאת תהייה שימושית) והוא מת. אחרי חיפוש על גופת הקוסם אתם מוצאים עוד 3000 פ"ז (מפתיע שהכלכלה לא מתמוטטת בקצב הזה) ומגילה של Town Protal שהקוסם / נינג'ה / אל-למחצה / פייטן רושם לספר הקסמים, ישן שש שעות ומטלרפט אתכם לעירו של הברון (משום מה לערים אין שמות) ובפונדק היחיד בעיר אתם פוגשים את הברון שמברך אתכם ונותן לכם זהב ונק"נ בשפע (מה זאת אומרת נק"נ זה לא מטבע, ככה משלמים למאמני הכושר / ארכי-קוסמים / ראשי גילדת הגנבים כדי שילמדו אתכם את החומר הדרוש למעבר לדרגה הבאה) ובשנייה שיוצא הברון נכנס לפתע ברנש נחמד עם הודעה דחופה מהברון של הברונות השכנה…

 

טוב אחרי שגמרנו עם התיאור של איך הרפתקה לא צריכה להיות בוא נתחיל עם כמה עצות על איך לגרום לשה"ם משעמם להפוך לשה"ם טוב (אלא אם כן אתם אוהבים שה"מים משעממים במקרה זה עדיף שתיקחו חוג צפייה בציפורים במקום לשחק במ"ת ):

 

  1. תנסו להיות כמה שיותר מקוריים בתקווה שהמקוריות תדבק אל השה"ם.

 

  1. אם העצה הראשונה לא עובדת נסו לתת לשה"ם רמזים דקים. דוגמא:

שה"ם: השליח אומר שיש לו הודעה דחופה מהברון.

שחקן: הדמות שלי אומרת שהיא לא רוצה עוד משימות מהברון כי הן משעממות ו-חד-גוניות ואנחנו רוצים משהו חדש ומקורי.

3.      אם השה"ם קולט רמז דק - שבו איתו ושוחחו על הבעיה עד פתירתה, אם הוא לא קולט רמז דק - לסקול בבמבה מיידית.

 

4.      אם שה"ם מבין שיש בעיה מהסקילה בבמבה חזרו על חלק ראשון של 3 אם לא החליפו שה"ם.

 

5.      אם גם שה"ם הבא משעמם חיזרו על הליכים 1-4 עד מציאת שה"ם טוב.

 

6.      אם נמצא שה"ם טוב ומסתבר שאתם שחקנים גרועים אז גשו למתנ"ס המקומי ושאלו איפה חוג הצפייה בציפורים ובזמן שאתם בחוג חישבו על איך בזבזתם כמה ימים מהחיים שלכם על משהו חסר תועלת לחלוטין כמו מ"ת (חסר תועלת בשבילכם).

 

7.      לשה"ם, עכשיו שאתה לבד סוף סוף תוכל לעשות הרפתקאות כמו שאתה אוהב.

 

8.      סיים תוכנית.