האילומינטי


ערן אבירם


ההיסטוריה היא לא מה שאתם חושבים. פנורד.
מי הם האילומינטי? מה הם רוצים?
האם יש רק קבוצה אחת, או שמא מדובר במספר כוחות הפועלים זה כנגד זה?
האם הם עדיין קיימים? הם אי פעם היתה תקופה שבה הם לא התקיימו?

האילומינטי הם המרכז.
[---?---]

האילומינטי הם ארגון כלכלנים אכזרי, המנסה להשתלט על העולם בעזרת לוייני שליטה מוחית שהוצבו בחלל בשנות השישים.
לא נכון; אין כזאת טכנולוגיה בכלל. האילומינטי הם אירגון היסטורי קטן ולא מוצלח שניסה לארגן הפיכה בפרוסיה של תחילת המאה ה-19.
לא נכון; אלו הם קבוצה סגורה של כ-300 כלכלנים שהביאו לכינונו של הקפיטליזם כבסיס התרבות המערבית, הם שולטים בכלכלה העולמית, והם בוחרים את היורשים שלהם מתוך משפחותיהם.
לא נכון; אלו הם קבוצה של חייזרים דמויי אדם שהתרסקו על כדור הארץ לפני אלפי שנים, בספינה שנזכרת כיום בשם "אטלנטיס", והם מנסים לנווט את האנושות לכיוון של השמדה עצמית.
לא נכון; זהו ארגון דתי סודי של טמפלרים מתקופת המלך ארתור (שבאמת התקיים, אגב), שמשתמשים בכוחו הטהור של האל (שבאמת עובד, אגב) על מנת להלחם מאחורי הקלעים של חיי היום-יום בשדים של העולם האיסלמי.
לא נכון; האילומינטי היא כת עתיקה יותר מהאנושות, הסוגדת לישויות תהומיות נוראיות הרבה יותר ממה שלאבקראפט אי פעם יכול היה לדמיין.

לאבקראפט היה אילומינטי בעצמו – עריק, שברח מהארגון והצליח להעביר לקהל הפומבי את רשמיו הזוועתיים. הוא מעולם לא גילה מספיק מתורתם הקדושה בשביל שיהיה כדאי להסתכן בלחסל דמות ציבורית ידועה כמוהו, ולכן הם נתנו לו לדבר חופשי.
לא נכון; אי אפשר לברוח מהאילומינטי, האילומינטי זאת האמת המוחלטת ממנה אין פתרון אחר, אין מוצא נוסף, אין דרך אשר נכונה יותר ממנה. כשנחשפים אליה ברור לך מיד כי כל השאר הוא שטויות חסרות טעם.
לאבקראפט נשלח על ידי האילומינטי על מנת להתחיל ולעורר בעם האמריקאי רגשות של אימה מהלילה, בעזרת סיפוריו. גם אדגר אלן פו היה סוכן אילומינטי, באותה מטרה. כך גם קורט וונגוט, אבל זה לא קשור (לא ישירות, בכל מקרה. למידע נוסף, עיין ערך "פנורד").
האילומינטי רצו לעורר בתרבות המערבית אימה מהלא נודע ומהחושך, מאחר שבאמת יש ממה לפחד. הם רוצים להגן עלינו, מאחר וראו שהאנושות עיוורת ואופטימית מדי.
לא נכון; האילומינטי הם נציגיו של הכוח האפל, והם מנסים לקדם את מטרותיו של הלילה הסמיך. מולם נלחם ארגון סודי אחר, שדואג עוד מתחילת המאה להמצאת והפצת התאורה הציבורית ברחובות ובכבישים, על מנת למגר את הלילה ולהחליש את כוחו.
לא נכון; האמת מסועפת הרבה יותר. האילומינטי גרמו לצמיחת ז'אנר סיפורי האימה כדי שנפחד מהחושך, ונצרוך כמויות מטורפות של חשמל על מנת להדליק את הלילה. בכך הוגשמו שני יעדים:
1. כיבוש השעות ביממה שנחשבו עד לפני כן לחסרות תועלת, והפיכתן לשעות עבודה לגיטימיות, כחלק מתהליך המרתו של כל כוח העבודה העולמי לעבדים לקפיטליזם.
2. הגברת צריכת החשמל העולמית פי עשרות מונים, מה שהביא לכך שמלאי הפחם והנפט יגמר במהירות יחסית (מאתיים שנה במקום אלף), וכך יעלם כוחם הפוליטי של המדינות הערביות עד סוף המאה הבאה.
שני יעדים אלה הם חלק מ-"התוכנית הגדולה", שהעותק היחיד שלה נמצא שמור במרתפים הסודיים שבוותיקן.
לא נכון; זהו מידע שנאסף מתוך הפרוטוקולים של זקני ציון, שמכילים גם את תחזיות מדויקות לחלוטין לגבי מצב שכבת האוזון בשנות ה-20 של המאה הקרובה. תחזיות... או תוכניות?
הללו את דיסקורדיה, הללו את הכאוס.
הללו את דיסקורדיה, גבירת התוהו הבראשיתית, הללו את הרוח, הללו את הסערה.
הידד לדיסקורדיה, המביאה את הסערה, הידד לדיסקורדיה, הקוראת אל המרכז.
איפה המרכז?...


מה קרה, אתה מבולבל?
לא מספיק.

מי הם האילומינטי?
הנקודה של כל קונספט האילומינטי הוא הניסיון לענות על השאלה הזאת, הגדולה מכולן, מבלי להצליח לעולם. לא אתה ולא השחקנים שלך ידעו אי פעם מי הם האילומינטי ומה הם בעצם רוצים – It is the question that drives us, Neo, וכך גם עם כל קונספט האילומינטי. אל תתנו לזה לעלות לכם לראש.
האילומינטי, הנקראים גם "הקונספירציה הגדולה", יכולים להיות כל דבר שהוא, החל מאדם בודד ועד מספר קבוצות כוח סודיות הלוחמות אחת בשניה מאחורי הקלעים של העולם האמיתי. הז'אנר חסר משמעות: הם יכולים להיות קבוצה של קוסמים, דרקונים, מנהלי תאגידים, חייזרים, ישויות אפלות, מה שאתה רוצה. והם כנראה לא קיימים בעולם האמיתי, אבל יש כמה תאוריות בכל זאת.

אחת הגישות החזקות טוענת ש-"הבונים החופשיים", אגודה שמסתובבת בעולם כבר כמה מאות שנים, הם כיסוי לאילומינטי. הם מקבלים גברים בלבד, מקיימים טקסים סודיים, ולא נותנים לאף אחד מהתקשורת לראות שום דבר ממה שהולך אצלם. יש להם אפילו סניף בתל-אביב, וחברים בו הרבה אנשי עסקים חשובים ובניהם. מחשיד משהו, לא?
אחרי זה, התאוריות נעשות מוטרפות יותר ויותר.

הם לא רוצים שתדעו את האמת.
האילומינטי הם כת דתית הודית עתיקה, שגילתה את הדרך אל ההארה ואל מצב המודעות העליון. במשך אלפי שנים הם דאגו, בפרטי פרטים, ליצירת כל אומנויות הלחימה והפילוסופיות המטה-פיזיות המזרחיות והמערביות כאחד, בשביל להסתיר מאיתנו את האמת, להסיט אותנו מהדרך הנכונה. הם שומרים לעצמם את הזכות להיות היחידים שחשופים למציאות כמו שהיא, ללא הערפל העוטף את מוח האדם.
זה לא ערפל, זה חיידק פרזיטי שנדבק אל מוח האדם במהלך האבולוציה, על ידי החייזרים האפורים שביקרו כאן, הרבה לפני בניית הפירמידות. האפורים לא רצו שנגיע אל האמת, אבל האילומינטי גילו אותה, ועכשיו גם הם מתנהגים באותה אנוכיות.
לא נכון; האפורים הם האילומינטי, עוד מאז שנחתה החללית ברוזוול/ עוד מאז ימי הפרעונים/ פנורד/ עוד מאז שהתחילו הניסויים ליצירת צורת חיים תבונית על כדור הארץ. הם מכוונים אותנו. הם מסיתים אותנו. הם קשורים לאילומינטי האמיתיים. הם חלשים יותר מהאילומינטי האמיתיים. הם בשליטתם של האילומינטי האמיתיים.
אין אילומינטי אמיתיים.
יש אילומינטי, אבל לא אמיתיים.

מה הם רוצים?
מהות קונספט האילומינטי הוא אי קיומו של סדר, אי קיומה של אמת אחת, אי קיומו של הקבוע והמובן מאליו. הם רוצים שליטה עולמית? הם רוצים לשנות את ההיסטוריה? הם רוצים לגדל חמניות? מי יודע?... כל תשובה או קביעה, כלומר, כל משפט שלא נגמר בסימן שאלה, הוא –בהכרח- לא האילומינטי. מאחר ולעולם אין תשובה, אין קביעה, כל שנשאר לך הוא השאלה, שהיא הכוח המניע את המחקר וההתקדמות. האילומינטי איננו מטרה, הוא התהליך: הוא ההתפתחות, ההתקדמות הבלתי נפסקת אל עבר. אל עבר מה? לא משנה בכלל. זאת הפעולה שחשובה. כמו שאומר הפתגם, "חצי מהכיף זה להגיע לשם".
מבולבל? לא מספיק. וזאת בדיוק הנקודה.
ישנם, בכל זאת, כמה עקרונות החוזרים על עצמם בתיאוריות קונספירציה שונות. ואלו הם:
1. ה-"הארה" (Enlightenment). המילה "אילומינטי" מקורה מ-"Illuminate" כלומר, להאיר. הכוונה היא שאנשי הארגון הגיעו כבר לפני שנים רבות להארה האמיתית, לשלב המודעות הבא (או שהם בדרכם לשם). ישנן כמה תיאוריות כיצד זה נעשה: על ידי ישיבת הלוטוס, היוצרת משולש מיסטי בין הברכיים לבין העין השלישית שבמרכז המצח של כולנו; על ידי טנטרה, תורת הסקס והאקסטזה; על ידי ידע שהועבר מה"אפורים" (החייזרים הנמוכים ומאורכי העיניים); וכו'. כיצד הידע המיסטי הזה מתקשר באיזושהי צורה לכוונות שלהם, הוא ניחושו של כל אחד.
2. המטרה. אין כזאת. עם האילומינטי, תמיד זכור: אין להתייחס למטרה, אלא רק לאמצעים, לדרך להשיגה. אומנם זה מערבל את המוח לחשוב על אמצעים ללא מטרה ("כן, אבל –בשביל מה עושים את כל זה-?"), אבל זה כל הרעיון. זאת ההרגשה שאתה צריך לנטוע בשחקנים שלך. זה יטריף להם את השכל, וכנראה שגם לך, אבל זה בדיוק הרעיון. ללא זה, אין כל טעם בקונספט האילומינטי, והם סתם עוד איזה ארגון סודי.
3. השליטה המוחית. בין עם על ידי חטיפות חייזרים, השתלות תת-הכרתיות בטלוויזיה, הדברים שמנתחים פלסטיים –באמת- מכניסים לתוך הראש שלך, או לוויני לייזר שולטי תודעה במסלול סביב כדור הארץ. האילומינטי שולטים בחלק מהאנושות, או בכל האנושות, או רק בעצמם. או וואט-אבר. קשורים לזה באופן מרכזי הקונספטים של "הגברים בשחור" (לא כמו בסרט), שהם עובדי השטח של האילומינטי שעושים בשבילם את העבודה המלוכלכת כשצריך, וקונספט הריגול, לפיו אתה תמיד נמצא תחת תצפית. זוכרים את הסרט עם וויל סמית'? והלווין שתמיד התביית עליו? אז: א. הלווין, וכל הרשות הפדרלית הזאת, שייכים לאילומינטי אם הם לא האילומינטי בעצמם, ו- ב. זה כלום לעומת התיאוריות היותר מטורפות. שהטלוויזיה היא דו-כיוונית, שכל הרופאים בעולם שייכים לקונספירציה (שטיפת מוח בבית ספר לרפואה) ומשתילים בכל ילד שבב ביולוגי, וכו'. אגב, הם שולטים בממשלה, במשטרה, בצבא, בתקשורת, בעצם בהכל.
4. ערפול. אני לא יכול להדגיש את הנושא הזה מספיק, אפילו שכל המאמר הזה מעורפל כבר ככה: טשטוש, אי הבנה, חוסר הגיון. ייתכן שזהו הכלי שבו הם משתמשים להשגת המטרה, וייתכן שזאת המטרה עצמה! לא מכיוון שהם אנרכיסטים שרוצים להפיל את השלטון (או אולי דווקא כן?) אלא בגלל שזאת התורה שהם מקדמים, מעין "האח התאום הרשע" של המדע והקדמה. או אולי זאת הדרך להביא את כולנו להארה. או אולי, וזאת נקודה חשובה, -לעולם לא נוכל להבין מדוע זאת המטרה-. וזה, כמובן, חלק מהערפול. ערפול לשם הערפול, כאוס לשם הכאוס, הללו את דיסקורדיה. הטילו ספק בכל בקביעה, בכל מה שנאמר בכל משפט בכתבה הזאת כולה, שנגמר בנקודה ולא בסימן שאלה; כן, אפילו במשפט הזה.
5. היררכיה. אף אחד לא נמצא בראש הארגון. אולי זה בכלל לא ארגון. אולי זה כמה קבוצות, שלוחמות אחת בשניה. אולי זה רק איש אחד. אולי זאת בכלל ישות ערטילאית. הנקודה היא שאתה אף פעם לא יכול לתפוס את הבוס הגדול: תמיד כשאתה מגלה מי –באמת- עומד מאחורי הכל, מסתבר שזה בכלל לא האדם האמיתי, ושכל האקט של גילוי הבוס המזויף וחשיפתו היה –חלק מהתוכנית שלהם-.
6. סיבוך. אם אפשר לעשות משהו באופן עקיף - עדיף. שים לב לדוגמא עם הפנסים ברחובות והחשמל, למעלה. מצא את הקישורים המטורפים ביותר בין כל שני דברים, והתעלם מכך שההגיון סובר אחרת. ההגיון טועה. האילומינטי צודקים.
7. האמת/השקר. זהו אותו הדבר. שום דבר לא נכון. אם אפילו הדברים הבסיסיים שאתה מאמין בהם מתגלים כשקרים (למשל, מערכת המשפט), או דברים כמו חוקי הפיזיקה עצמה, הרי שאתה כבר לא יכול לבטוח בכלום. אפשר לנצל את זה גם ברמה המשחקית: לא רק עולם המשחק אילומינטי, אלא אפילו השה"מ מול שחקניו. למשל, במערכת ה-Exalted שלי אני מתכוון לעשות כזה דבר. [אם אחד השחקנים שלי קורא את הכתבה הזאת, דעו לכם שאני כמובן משקר, ואין באמת אילומינטי אצלנו במערכה. כמובן שגם במשפט האחרון שיקרתי, ולמעשה, גם במשפט הזה. אי-סדר, בלבול בין שקר לאמת, ערעור ביטחונם לא רק של הדמויות, אלא גם של השחקנים ממש]. זה לא אומר שצריך לשקר להם, מה שסתם יביא לאובדן האמון שהם נותנים בך, אלא לגרום להם שלא לדעת להבחין עוד בין שקר לאמת.
8. סמלים. ישנם מספר סמלים החוזרים על עצמם בתיאוריות האילומינטי: העין בפירמידה (שמופיעה על שטר הדולר, בסמל של Steve Jackson Games, ובמקומות רבים) שמסמלת את המשולש המיסטי (או כל דבר שתרצה), המחומש הכלוא בתוך יינג-יאנג (או להיפך, או בכלל לא), התפוח המוזהב, ההילה הקורנת, פנורד, ודיסקורדיה (אלת המלחמה הרומאית, בערך; ההקבלה לאל המלחמה ארס של היוונים).
9. המספר 23. אל תשאל למה, אתה לא מסווג מספיק גבוה בשביל לדעת.
בואו נסכם: ההארה היא משהו שלא נוכל להבין, האילומינטי עושים דברים מסיבות שלא נוכל לתפוס, והעולם סביבנו מסובך יותר ממה שאפשר לדעת. זה לא מצב זמני, ושיום אחד הכל ישתפר - זה המצב המוחלט.
הציטוט הבא ממחיש יפה את הרעיון:
"The only problem with enlightenment is that if you think you got it ,you didn't get it.'
-J.R."Bob"Dobbs, The Book of the SubGenius

מה אני עושה איתם?
יש כמה אפשרויות, ורובן מבוססות על קונספט הדברים המוזרים.
מעגלים בשדות חיטה, אנשים עשויים חורים, שמועות על אריות במסדרונות בניין המשרדים, מעיין דם שנובע לפתע באמצע הפונדק, השמש נעשית ירוקה למשך אחר צהרים אחד, ועוד ועוד. מה הקשר בין זה לבין האילומינטי? טוב ששאלת, מאחר ולא אני ולא הם מתכוונים לענות לך.
השאלה היא כמה קשר אתה רוצה שיהיה, וזה תלוי במידת מעורבותה של הקונספירציה הגדולה במשחק שלך. אלו הן האפשרויות:
1. האילומינטי קיימים רק ברקע, ורק כקונספט בשביל להדאיג את השחקנים. במקרה הזה, הנקודה החשובה היא לא להסביר, -בשום פנים ואופן-, מה משמעותו של האירוע המוזר שהדמויות הרגע חוו. זאת מכיוון שהוא לא אומר כלום. אפילו אתה, כשה"מ, לא צריך להכין מראש הסבר. להיפך – כל הסבר שיינתן יהרוס את המיסטיות האילומינטית, ויהפוך את האירוע לסתם עוד התקלות מוזרה.
סתם דוגמא: בסוף קרב יריות במחסן ברציפים, הדמויות מוצאות על הרצפה תמונה של איש צורח אל מול תינוקת בעלת חיוך שרחב, מילולית, מאוזן לאוזן.

אם אני צריך להמשיך להסביר, הרי שפספסת את כל קונספט האילומינטי. פשוט תן להם את זה, ואל תקשר את זה לשום דבר. עם זאת, קיימת בעיה ידועה שלפיה השחקנים מניחים שכל פיסת דבר שהשה"מ מייחס אליו חשיבות הוא בעל חשיבות בהרפתקאה, והם ישבו שעות עד שיבינו מה זה אומר. פתרונות: תן הגבלת זמן ("המשטרה מגיעה, רוצו!"), תגרום לזה להראות משני (עוד תמונה אחת מתוך מספר תמונות שבאמת יש להן חשיבות עלילתית), דחוף את זה במקום לא צפוי (בזמן הקרב אחד האויבים הנמצאים מאחור נופל על הרצפה ומת. נראה שגרתי, אלא שאז מתברר שהוא נהרג מהתקף לב, ובידו נמצא מקל שהופך לנחש קטן ונעלם בין הארגזים). מדי פעם תאכיל אותם בפרטים אילומינטיים, אבל לא הרבה, ורק כשאתה חושב שהם יותר מדי מרוצים מעצמם. המטרה המשחקית של זה היא אך ורק לערער את בטחונם של השחקנים - הרי מבחינה עלילתית זה לא משמש לכלום. הכנס קצת אילומינטי לחיי היום-יום שלך, קצת אי סדר, קצת דיסקורדיה. זה כיף.

2. האילומינטי פועלים בעולם, אבל הם לא קשורים לעלילה של השחקנים. תן לשחקנים ליצור הקשרים אמיתיים בין הרמזים המוזרים. לדוגמא, אם השחקנים החליטו שיש קשר בין התמונה לבין כותרת העיתון שהם קראו באותו בוקר, וזה –ממש מדאיג אותם-, כי אין שום סיבה הגיונית שיהיה כזה קשר, לך עם זה. תמשיך באותו כיוון. מה שהשחקנים ניחשו הופך להיות המציאות המשחקית, רק, כמובן, בעיוות קטן ולא צפוי שתכניס בו. והדבר הכי מדאיג הוא שכשתסיים ההרפתקאה ישאר החוט הזה תלוי, לא סגור, ולגמרי ללא קשר לשום דבר אחר... זה יטריף אותם, וזה בדיוק כל הרעיון. המטרה המשחקית כאן היא לשאוב רעיונות מהקישורים שלהם, לקדם מעין "עלילה צדדית" שהדמויות מודעות אליה, אבל לא מעורבות בה, ולא יכולות להשפיע עליה. אולי מדי פעם האינטרסים שלהם ושל האילומינטי יפגשו, אבל זאת ממש לא המטרה של המערכה.

3. האילומינטי קיימים, והם חלק מהעלילה של המערכה הגדולה. זרוק אירועים מוזרים וסמלים אילומינטיים, ותן לדמויות לקשר ביניהם. בהתאם לאופן בו הם מקשרים, הכנס שינויים בהמשך העלילה המתוכננת. אין צורך שתתאמץ, כשקבוצה של מספר שחקנים יכולה להיות משמעותית יותר פרנואידית ממך, וליצור קישורים מרתקים שמעולם לא היית חושב עליהם. תן לזה לקרות באמת, ערב את זה בעלילה, ובכל זאת... תשאיר משהו פתוח, איפשהו. רמז אחד שהם –לעולם- לא יצליחו לקשר לאחרים ("-תחנת חלל לא ידועה התרסקה באוקיאנוס-?! אבל... איך זה קשור לתמונה הארורה?!").

איך אני מתמודד איתם?
האילומינטי תמיד יותר מתוחכמים ממך. דבר ראשון, אתה בכלל לא יודע שהם קיימים. אבל אז אתה מוצא יותר מדי רמזים, מחבר ביניהם, ולפתע מבין שהמציאות שבה את חי היא רמאות אחת גדולה... בדיוק כמו בסרט "תאורית הקשר", עם מל גיבסון, רק יותר גרוע. מה אם הם שולטים בקסם? באנרגיות הארה מיסטיות? בשדים? מה אם יש להם קשר עם חייזרים? מה אם הם שרידי האנושות שבאים מהעתיד הרחוק?

אלא שכאן זה לא נגמר. בסרט "תאורית הקשר" הוצג בפנינו ארגון סודי לא מתוחכם במיוחד. עובדה שמישהו הצליח לקשר בין הרמזים שדלפו. האילומינטי, אתה חייב לזכור, מתוחכמים בצורה –אולטימטיבית-. אין כזה דבר רמזים שדלפו, מאחר וזה אומר שהתרחשה טעות. טעויות לא מתרחשות. הכל מכוון. אם "נפקחו עיניך אל העולם האמיתי", ו-"גילית" את האילומינטי, זה קרה בגלל שהם רצו את זה, ותכננו שככה זה יקרה. ואם זה גורם לך לרצות להפיל אותם מכוחם, אז כן, זה אומר שהם תכננו שאתה תהפוך ללוחם מושבע באילומינטי. הם מכירים את הפסיכולוגיה שלך יותר טוב ממך. בטח צופים בך מאז הילדות.

תעשה את זה לשחקנים שלך, ואל תתן להם לדעת שמאחר והכל חלק מהתוכנית הגדולה, הם למעשה –עובדים בשביל האילומינטי-. למה לאילומינטי לעשות כזה דבר? למה להם לחשוף את עצמם בכוונה? אם אני צריך לענות על זה, הרי שלא הבנת את קונספט האילומינטי. וכרגיל, לך עם התיאוריות של השחקנים שלך. הן הרבה יותר נוראיות ממה שאתה אי פעם היית יכול להמציא.

כך שהשחקנים שלך ישתעשעו במערכה שלהם, עיוורים לקיומה של הקונספירציה, עד שיום אחד, מרוב רמזים, הם יתעוררו לפתע ויבינו מה קורה. או שכל הרעיון של המערכה הוא התמקדות על קבוצה של אנשים שלפתע נעשתה מודעת לקונספירציה. לאחר מכן, סביר שהכיוון שילקח יהיה ללכת ראש בראש עם החבר'ה הגדולים.
הם עלולים לקבל ביקורים מהאנשים בשחור, הודעות מסתוריות בסגנון "אל תדחפו את האף איפה שלא צריך", וכל דבר שאי פעם קרה למאלדר וסקאלי. (בכלל, X-files הוא כמובן מקור אדיר בשביל רעיונות). האיומים יתגברו ככל שהשחקנים יחשפו עוד ועוד פרשיות מזעזעות.

עם הזמן השחקנים יגלו לחרדתם את האמת, את השליטה המדהימה של החברות הסודיות על העולם שסביבם. תאונה צבאית קרתה כדי להיפטר מחייל שחדר עמוק מדי למעבדות תת-קרקעיות סודיות; הממשל השתנה בגלל שהאילומינטי מעדיפים את מדיניותו של שר חדש כלשהו; השיר הלהיט ברדיו מכיל מסרים סודיים.
כמו בסדרת טלוויזיה טובה, תן לשחקנים להתמודד כל פעם מול "אמת נוראית" אחרת, כשמאחורי כל מזימה ותכנון, אפילו שחיתויות זעירות או מלחמות עולם, מסתתר אותו ארגון עצום ואדיר. הם מפלסים את דרכם בעולם של שקרים, נדהמים כל פעם מחדש מקנה המידה המחריד של כוחו של האילומינטי, מנסים להיאבק בכוח הנוראי שעומד מולם.

תן להם להיכשל ולהצליח. אלא שהאמת היא שאפילו כשהם מצליחים, זה חלק מהתוכנית הגדולה. זה יעצבן את השחקנים, והם ימשיכו לחתור בכוח כנגד הארגון, עד שיחשפו את התוכנית הגדולה שכוללת אותם בתוכה. אלא שאפילו כשהם יגלו את התוכנית הגדולה עצמה, את האמת המוחלטת, את המטרה מאחורי הכל... זה לא זה, ועצם הגילוי היה חלק מהתוכנית הגדולה -באמת-.

החבורה גם בוודאי תגלה ארגונים סודיים נוספים, שנאבקים באילומינטי. תן להם לרוץ עם התקווה הזאת במשך כמה הרפתקאות, עד שתתגלה להם האמת: אפילו הארגון היריב הוא למעשה חלק מהאילומינטי. זה יטריף אותם.
אפשר גם להיפך: החבורה עובדים –בשביל- האילומינטי. ניתן להשתעשע עם זה המון, למשל ברעיון של סוכנים כפולים, או פעולות Covert Ops, כגון רציחות ופעולות ריגול. כמובן שהקבוצה הקטנה כלל לא מודעת לתוכניות הגדולות, וסביר מאוד שישנם חלקים אחרים של הארגון הגדול שפועלים ללא הפסק –לסיכול פעולות החבורה-, למרות שכולם שייכים לאותו ארגון. איזה מגניב.

אל תשכח שייתכן שהאילומינטי שולטים בדברים שידועים כבלתי אפשריים בעולם המערכה. למשל, ידע מדעי/פסיכולוגי מתקדם בעולם פנטזיה, קסם בעולמנו שלנו, מסע בזמן, אנרגיה קוסמית, וכו'. ייתכן שהם אפילו שולטים בכוח מוחלט כלשהו, שמאפשר להם לעשות הכל. אם כך, אתה יכול לשאול, מדוע הם לא משתמשים בו בשביל למחוק את הדמויות המפריעות להם מעל פני האדמה? הרי בעזרת כוח מוחלט, אלוהי, אפשר לעשות בדיוק את אותו הדבר שהדמויות עושות, רק בלי בזבוז המשאבים וכאבי הראש שבתכנון.
ואם אני צריך לענות על השאלה הזאת, הרי שלא הבנת את קונספט האילומינטי.
המטרה היא לא השגת הכוח, או אפילו השליטה בו.
"אז מה כן?" תשאל.
אין לי מושג. לאף אחד אין.

איך למצוא את האילומינטי (איך למצוא את האילומינטי)?
מוצאים אותם בכל מקום: זאת בדיוק הנקודה. אתה לעולם לא פרנואידי מספיק. חפש שוב. גרום לשחקנים שלך לחשוד בכל דבר ארור שבו הם נתקלים, ואפילו –זה- לא יהיה מספיק. הם לא מבינים עד כמה עמוק הקונספירציה חודרת. היופי הוא שלא צריכה להיות קונספירציה של ממש כדי למצוא אותה, כלומר, אתה לא באמת צריך להכין ארגון סודי שיפריע לשחקנים. השחקנים פשוט יתקלו בדברים שיטרידו אותם, ועליך רק לעודד אותם לחשוב שקיים משהו מאחורי הכל, על ידי רמיזות קטנות ועדינות שלא מסגירות דבר.

כדי לקבל רעיונות עליך רק להסתכל על העולם שסביבך ולהטיל ספק. אתה כרגע מסתכל במסך? באמת? בטוח שהוא לא מסתכל בך חזרה? אתה –בחרת- להגיע לעיתון של דימונס, או שעשית זאת אוטומטית, מבלי לחשוב על כך? אתה זוכר אולי שקראת גם את הגליונות הקודמים – בטוח? אולי זה זיכרון מושתל? בוא נניח שמצאת הוכחה מוחלטת וברורה לחלוטין לכך שזהו זיכרון מושתל. אתה בוודאי שואל מה האינטרס של מישהו להשתיל לך כזה זיכרון. ומאחר ואתה ממש לא מצליח למצוא אינטרס כזה, תשאר מוטרד מאוד, ותתחיל לחפש קשרים הגיונים בין זה לבין, ובכן, כל דבר אחר כלשהו.

זה בדיוק מה שאתה כשה"מ צריך להעביר לשחקנים. אלא שמה שאתה יודע והם לא, הוא שאין שום קשר הגיוני שניתן למצוא. להגיון ולאילומינטי אין הרבה במשותף.
תאר לעצמך שהדמויות יגלו מסמך סודי שכולל את השתלת הזיכרון המזויף כשלב א' של תוכנית כלשהי, ואת ההזדקנות המואצת של הכבשה דולי כשלב ב'. זה –יטריף- אותם, מאחר והם יחפשו קשר הגיוני. מסכנים.

הנה כמה דוגמאות לניתוחים מפוכחים של המציאות שלנו:

"באת עם השמש [מקור האור הגדול ביותר שישנו – רמיזה לאילומינטי]
מצאת אותי רטוב [בניגוד לחום, לאור של השמש: הייתי עיוור לאור ולאמת]
אחרי לילה של רעש לא ישנתי [רמזים לגבי שטיפת המוח]
יש לי מזכרת ממישהי ועוד
מפלצות שאיתן לא התחברתי [הארגונים הסודיים האחרים]
יש לך איזה אלף או מיליון חברים [רמיזה למספר האנשים הרב שנמצא בסוד הקונספירציה]
ולי מה יש,
לא שיש במה להתבייש
אבל חבר אחד" [הראית לי את האור, ועכשיו הצדק הוא "החבר שלי", ואני הולך איתו יד ביד]

איש עשיר התאבד בקפיצה ממטוס
זוהי ידיעה חדשותית שפורסמה בעיתון "מעריב" לפני שנתיים וחצי. אתם יכולים לבדוק אותי, אם אינכם מאמינים. מדוע הוא קפץ? האם התגלתה לו לפתע האמת? האם הוא קיבל פקודה היפנוטית בשיחת טלפון? האם היה זה רק תרגיל, שמטרתו לגרום לשינוי ערכן של המניות בהן הוא החזיק? מה הם מרוויחים מזה?
כל אלו הן השאלות הלא נכונות. השאלה האמיתית היא... מדוע "מעריב" פרסם את הידיעה הזאת בעמוד ראשי??
העיתונות היא אחד הצינורות בהם משתמש האילומינטי בשביל להאכיל אותנו מידע. הכתבה הזאת היא רק חלק מרצף של כתבות, שמטרתן לגרום לאדם הממוצע לחשוב שכל העשירים מטורפים. זה יקח שנים, אבל בסופו של דבר תיווצר הפיכה בתרבות המערבית כנגד בעלי הממון. האילומינטי הם למעשה קבוצה מרקסיסטית מתוחכמת מאוד. [פנורד]
לא נכון; הכתבה הוצבה במקום מאוד ספציפי בעמוד, וביחד עם הכותרת למעלה וערכו של הדולר המוצג בצד שמאל למטה, היא יוצרת תבנית היפנוטית עוצמתית שמחדירה לקורא מסרים תת-הכרתיים. קראו את הכתבה שוב, דרך מסנן צהוב, ותראו את התמונה האמיתית. רק לפני כן, עטפו את ראשכם במגבת רטובה, ואל תגידו שלא קיבלתם אזהרה מראש.
לא נכון; המטרה בכתבה היא לבלבל אותנו, להוסיף לחוסר הוודאות שלנו, לגרום לנו למבוכה ואי-סדר, להרוס את ההגיון. זאת מטרתו של האילומינטי. זאת אינה מטרתו של האילומינטי. ל-"אילומינטי" אין מטרה.
אין בכלל אילומינטי.
זה לא החץ שמצביע ימינה, זה התפוח.

ה-"פרינציפיה דיסקורדיה", "העקרונות הצורמים" בתרגום חופשי, הוא התנ"ך של האילומינטי. [גם התנ"ך האמיתי הוא התנ"ך של האילומינטי. הם כתבו אותו, אחרי הכל]. הפרינציפיה הופיעה בחנויות הספרים לראשונה בשנות ה-60, ומאז יצאו עשרות הוצאות. כולם קנו אותם. מה, אין לך עותק? אתה לא מודע לדברים הרשומים בכתובים? ...אתה לא אחד מאיתנו...?
לאחרונה הוציאה חברת Steve Jackson Games את הפרינציפיה בהוצאה מחודשת. זוהי חוברת קטנה, שמצופפים בתוכה עשרות כותרות וקטעי טקסט, חלקם עקומים, חלקם הפוכים, חלקם בכתב מראה, חלקם בקירילית עתיקה. האמת נמצאת בפרינציפיה. זהו ספר גדול ועבה, שמלבד הכותרת בעמוד הראשון, הוא מכיל כולו דפים ריקים.
(נא לא להתבלבל עם הפרינציפיה של ניוטון- ספר פיסיקה שנכתב על ידי הגאון האנגלי ובו הוא פורש את יסודות המכניקה כולה כפי שאנחנו מבינים אותה עד היום- הערת העורך).

מה האילומינטי רוצים?

זכור: שום דבר הוא לא טעות, שום דבר לא שייך לתחום ההסתברות. הכל מתוכנן. אפילו הטעויות. במיוחד הטעויות.
ובמיוחד מה שאומרים לך מקורות מוסמכים לגבי האילומינטי. למשל... אני, וכל מה שקראת עכשיו.

"הביאו לי את ראשו של נסיך החלומות" – הצהרתו של זילאזני, באחד מרגעיו הבהירים יותר.
אלוויס לא מת - הוא מעולם לא היה חי.

כל מה שנכתב במסמך זה הוא האמת, גם השקרים.
פנורד.