|
"החיה שבתוכנו" - ההרפתקה העברית הראשונה למו"ד 3זיו קיטרו אחד הדברים שחסרים בארץ היא חברת מקור לחומר הקשור למשחקי תפקידים. עד היום למעשה היו לנו את העיתון המצוין שאתם קוראים עכשיו שניתן באופן חופשי לכל דורש ואחת לחודשיים עיתון נוסף שמגיע בתשלום לחברי מועדון בלבד. כעת, עם צאתו הקרוב של התרגום של מו"ד 3 אנחנו צופים בהיוולדה של חברה חדשה, "פלדה ואש" שמה, שמוקדשת להוצאת חומר משחקי מקורי בעברית. פרטים נוספים על החברה נביא בחודש הבא בראיון שנעשה עם מנהליה, היום אני רוצה להתרכז במוצר הראשון שלה שהוא הרפתקה למתחילים שמביאה לשחקנים הצעירים הזדמנות להיכרות עם עולמות הפנטזיה ולשחקנים מתקדמים יותר משב רוח רענן מלא אינטריגות אפלות וסיפורי גבורה. הכול מתחיל לפני שנים רבות, כמו כל סיפור טוב, עם עלייתה לכוח של דת אפלה ורבת כוח שסחפה את הארץ. למרות שהיום הדת כבר אבדה סממניה עוד נותרו ומאמיניה פועלים להשיבה. אל תוך סיפור העל הזה נשאבים השחקנים שמגיעים לעיירה המוטרדת מגורמים עוינים שאף גרמו לכך ששבט בני המחצית השוכן בקרבת מקום יעזוב את משכנו הנעים שתחת האדמה ויצא לחיות באוהלים. שמועות רבות מתרוצצות בעיר לגבי מהות האיום ויש בין אנשי העיר הקושרים את הפגע עם בני המחצית, אחרים מספרים על חיות אדם אכזריות שפורצות אל תוך בתים וטובחים באנשים ועוד אחרים מספרים על ישויות נוראיות שמסוגלות לשאוב את כוח החיים מהאדם במבט בלבד... ככל שההרפתקה מתפתחת נשאבות הדמויות אל עולם אפל ומקולל מלא אימה ופחד בו הם היחידים שיכולים לתת פתרון. כמו כל סיפור טוב גם כאן העלילה רוויה אקשן אך בו בזמן מספקת מספיק מרווח לאלו שאוהבים מסתורין וסיפורי בלשים. מה שנראה על פני השטח כמו בעיה פשוטה שתיפתר על ידי החרב בלבד הופך מהר מאוד למבחן של תבונה ומאבקי מוחות בין החבורה לאויב האמיתי שמנצח על התועבה. ההרפתקה טובה מאוד וניתנת למשחק גם תחת החוקים הנוראיים של מו"ד. באופן אישי הייתי לוקח את הסיפור ומעביר אותו תחת שיטה אחרת. ביודעין או שלא ביודעין עומרי סופר (היוצר של המשחק) כתב הרפתקה שאולי מכוונת למשחק עם מו"ד 3 אבל היא גנרית לחלוטין וטובה לכל שיטת פנטזיה, פלוס רציני שכן היא מאפשרת גם לאלו שאינם חובבים מו"ד לרכוש אותה ולשחק בה בשיטה האהובה עליהם. אחד הדברים שהפריעו לי היא כמות ההיתקלויות הקיימת בהרפתקה אבל הכותב מפצה על העניין בעלילה טובה שנטוות בכישרון רב וניתנת למשחק כמו ספר או סרט מסתורין טוב. סיפור הרקע מהנה וזה דבר חשוב כי סיפורי הרקע הם שנותנים למנחה את התמריץ לדחוף את העלילה קדימה בכדי שגם השחקנים יגלו את "ההפתעה" והמקור לכל הצרות. בניגוד להרפתקאות אחרות חייהם של ההרפתקנים אינם קלים ומהר מאוד מרודפים הם הופכים לנרדפים ולא רק ע"י איום של העיירה כי אם ע"י גורמים אחרים. וכאן מגיע החלק האהוב עלי באופן אישי בהרפתקה, האפשרות להבהיר לשחקנים שלא הכול הוא שחור ולבן ושלעיתים הגיבורים עלולים ליפול מחסד ולגלות שהם נרדפים, בצדק או שלא בצדק, על ידי אלו שלהם הם מנסים לעזור. פיתולי העלילה האלו הם שהופכים את הסיפור למרתק יותר ומהנה יותר ולדעתי האישית קושר את השחקנים לדמויותיהם באופן חד ומהיר, נקודה נוספת לטובת הכותב. אבל לא נמשיך לדון בעלילה (לא נרצה להרוס לכם את הסיפור נכון?) אלא נעבור לשאר החלקים שיוצרים את מוצר. ההרפתקה עצמה כתובה בכישרון רב ומתובלת בהומור כיפי שגורם לקריאה להיות מהנה. ההרפתקה ברורה ומפורטת מאוד ומחולקת בצורה הגיונית. הקטעים המופנים למנחה מובדלים מאלו אותם הוא מקריא לשחקנים כך שגם מי שלא הריץ מעולם יכול בקלות לקחת אותה לידיים ולהתחיל להריץ לחבריו. ברור שהחברה השקיעה בהוצאת החוברת, החל מהאומנות הפנימית דרך התוספות לחלוקה לשחקנים (מכתבים, מפות ועוד) ועד להדפסה עצמה. כמי שרגיל לקרוא חומר שמגיע אלינו מארצות הניכר שמחתי לראות משהו באיכות כזו שיוצא מכאן, ארץ הקודש. צוות דימונס מאחל הצלחה לחברה החדשה ואני באופן אישי מקווה לראות עוד מוצרים שלהם בשוק, נראה שתקופת הזהב של משחקי התפקידים בארץ נמצאת ממש מעבר לפינה. |