|
משחקים בפסיכודליהזיו קיטרו הרבה אנשים טוענים שבכדי לעשות מוסיקה פסיכודלית או אומנות אדם חייב להיות מסומם. אדם טוב אותו אני מעריך שהוא מוסיקאי מדהים טוען אחרת "אדם עם דמיון טוב לא צריך סמים בכדי ליצור משהו פסיכודלי" הוא אומר והוא צודק. סמים הם כלי שנמצא בשימוש עוד משחר ההיסטוריה (אז בידיהם של מדריכים, שאמאנים ומנהיגים, אנשים בעלי אחריות ויכולת שליטה עצמית והבנות רבות על הנזק שיכול להיגרם משימוש לא מבוקר בחומרים) והוא שימש לריפוי שבטי, למסעות אל תוך הנשמה, על מנת לזכות בהארות ובתשובות. החוויה הפסיכודלית היא רבת עוצמה, העולם מתחדד ובאותו הזמן מאבד משמעות. טעמים מתחזקים, צבעים הופכים חיים יותר, תחושות מתחדדות לכדי אורגזמה בלתי פוסקת ובאותו הזמן תולעי ענק מזנקות עלינו מתוך נקודות חן, חתולים מלקקים דם תוך שהם מחייכים אלינו ברשעות וכלבים מעשנים ומשחקים פוקר תחת מחצלות מוארות באור ניאון בזמן שמספר עכברים מגישים להם משקאות. הדבר הראשון שעלינו לזכור במשחק פסיכודלי הוא שהחושים תופסים מקום ראשון וחשוב מאוד אלא שלא תמיד בצורה בה אנו מכירים. אנשים יכולים לטעום צלילים ולשמוע תחושות ולחוש בקצות אצבעותיהם אילו טעמים יש לחפצים שהם אוחזים בהם. כל תחושה, מכל סוג, הופכת להיות חדה מאוד ורבת עוצמה, אמיתית יותר מכל תחושה אחרת שחשתם אי פעם. המנחה עובד כאן שעות נוספות בכדי להביא עולם דמיוני לחיים בוהקים ומרהיבים עוד יותר מאשר בכל פגישה רגילה. על מנת שנוכל לתת תיאורים טובים יותר כדי להתרכז במהלך השבוע שלפני המשחק בכל אחד מהחושים שלנו. אני ממליץ לבחור יום לכל חוש ולשים לב באותו היום לדברים. אם בחרנו שיום ראשון יהיה יום של ראייה היו מודעים לראייה שלכם, לצבעים של העולם, לתווי פנים של אנשים, לחריצים במרצפות, לשלטים, לזוויות שבונות את העולם. אם בחרתם את יום שני ליום של שמיעה הקשיבו לצלילים שמקיפים אתכם כל הזמן, קולות הרקע שלרוב אנו דוחפים לאחור בכדי שלא יטרידו אותנו. בחוויה פסיכודלית אין דבר אותו מדחיקים ושיחות מהצד השני של החדר הופכות להיות השיחות שלנו לפתע בזמן שאנו מהדהדים את השיחה עם האנשים שמולנו שאינם מבינים על מה אנחנו מדברים. יום של חוש המישוש הוא יום נפלא לשים לב לטקסטורה של הנייר, של המקלדת ושל המזלג שאנו אוחזים בו. צעדו בבית וגעו כל הזמן בקירות, בידיות, בתמונות. נסו לתרגם את התחושה הזו למילים וחישבו כיצד הייתם מתארים טעם מחוספס של קיר "שפריץ". האם הוא מתוק? חריף? אולי משחק בטעם כמו זרם חשמלי? יום ריח הוא אחד החשובים ביותר. מעטים מאתנו ניחנו בחוש ריח מפותח ולכן חשוב לעבוד על עצמנו ביום הזה, הריחו כל דבר שאתם אוכלים או שותים, אפילו כוס מים. שימו לב להבדלים בין כוס לכוס ובין ביס לביס מאותה המנה. רחרחו את הבגדים שלכם (גם את אלו שזרקתם לכביסה) ואת האנשים שקרובים אליכם (אם כי יש כאלו שעלולים לחבוט בכם אז ראו הוזהרתם). שימו לב לריח העור שלכם בבוקר, בצהרים ובערב. הריחו את המיטה שלכם לפני שתלכו לישון שוב. כל חוש בו אתם משתמשים נסו לרשום אותו במילים, הסתובבו עם פנקס ורשמו כל דבר שעולה לכם בראש, כל מטאפורה, כל שביב של השראה. הפנקס הזה והניסיון בחושים יעזור לכם מאוחר יותר במשחק כאשר תצטרכו לתאר את הדברים המוזרים שמתרחשים לכם במשחק. חשוב לזכור שמשחק פסיכודלי הוא משחק של חושים, של תפיסת מציאות או נכון יותר של תפיסת מציאות שגויה. רוב האויבים איתם יתעמתו השחקנים יהיו יצירי דמיונם ולכן זהו אחד המשחקים היותר מהנים שקיימים. כמו דון קישוט גם השחקנים שלכם יכולים להתחיל להיאבק בטחנות קמח אותן הם מדמים לענקים או לכרות לעצמם את היד מתוך אמונה שזו מדברת אתם ומאיימת עליהם. כמו בכל משחק למוסיקה יש השפעה רבה מאוד ואפילו יותר מהרגיל. אני ממליץ להשתמש במוסיקה פסיכודלית של שנות ה '60 וה'70. אלבום בשם Voyage 34 של להקה מדהימה בשם Porcupine Tree יכול להיות מעולה. קחו כלי נגינה, במיוחד מיתרים והשמיעו יללות מוזרות במקומות הנכונים או מגררת עליה תחרקו ותקרקשו כשתראו לנכון. משחק פסיכודלי מאפשר לכם להשתולל ולא משנה באיזה ז'אנר אתם נמצאים. במשחק הזה הכול פרוץ, אתם יכולים להתחיל לטפס על השולחן ולשיר את המשחק, לזחול מתחת לכיסאות וללחשש כמו נחש. להפחיד ולהלחיץ את השחקנים שלכם או לעודד אותם להיות יצירתיים ולנסות להשתלט על הפנטזיה המטורפת הזו. בהתאם לסיבה בשלה הם חווים את החוויה יפעלו השחקנים. האם זה עולם שתנאי הפיסיקה שלו גורמים לכל להיות כפי שהוא? האם סיממו את הדמויות? אם סיממו אותם האם הם עדיין אותן הדמויות או שאולי הקוסם שלנו הוא כעת רובוט גבוה קומה שמדבר בבלוני קומיקס? ככל שהחוויה תהייה משונה יותר חשוב לזכור שלא ללכת לאיבוד, משחק פסיכודלי ניתן להשגה ע"י כל אדם בעל דמיון חזק מספיק אבל חשוב לא ללכת לאיבוד בתוך החוויה הזו שכן בסופו של דבר זה כיף לתאר דברים לא סבירים שמתרחשים ללא הרף אלא שאם לא שמים לב לדברים מגלים מהר מאוד שהמשחק הפך ל"תאר לי ואתאר לך", במקום להיות משחק תפקידים שונה ומיוחד, וכל מה שעמלנו בשבילו מתאדה לו אל האופק במשק כנפי נשרים עשויים צלילי קור וקורי עכביש מבאישים. אתר ובו המלצות על מוסיקה פסיכודלית: http://www.psychedelic-music.net/ מאמר על סמים פסיכודליים: http://www.fda.gov/fdac/features/795_psyche.html אומנות פסיכודלית: http://www.iol.ie/~taeger/psydicky/psydicky.html מאמר שנכתב ע"י שני חוקרי סמים פסיכודליים (אל.אס.די בעיקר): http://www.erowid.org/library/books_online/psychedelic_experience/psychedelic_experience.shtml |